تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۱۹
تعداد بازدید: ۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
در نشست مدیرعامل سازمان منطقه ‌آزاد انزلی و معاون وزیر دفاع، توافق برای ساخت شناور های مورد نیاز سازمان منطقه آزاد انزلی حاصل شد.
به گزارش مارین نیوز، نشست افزایش همکاری‌ ها و خدمات دریایی بین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و سازمان منطقه‌ آزاد انزلی در مرکز شهید تمجیدی صنایع دریایی با حضور رییس هیات مدیر و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، معاون وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی کشور، رییس مرکز شهید تمجیدی و مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان صنایع دریایی کشور برگزار شد.
بنا بر این گزارش رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی با اشاره به ضرورت بهره گیری از توان داخلی در امور بندری اظهار کرد: یکی از رویکرد های منطقه آزاد انزلی بهره گیری از توان بخش خصوص داخلی متخصص و توانمند است و در این راستا یکی از بهترین مجموعه هایی که در سطح کشور فعالیت میکند مجموعه شهید تمجیدی صنایع دریایی کشور است که در زمینه تجهیزات دریایی بسیار توانمند است.
رضا مسرور در ادامه با تشریح گسترش همکاری های دو سویه ما بین سازمان صنایع دریایی کشور و منطقه آزاد انزلی بیان کرد: تاکنون تفاهمات خوبی در بخش تولید و تجهیزات بندری داشته ایم و در بخش گردشگری دریایی نیز بنا داریم از تاکسی های دریایی که در مرکز شهید تمجیدی تولید میشود استفاده کنیم تا گردشگری دریایی رونق یافته و در ابتدا این شناورها بین شهر انزلی و مارینای منطقه آزاد انزلی حرکت و انتقال مسافر و گردشگر داشته باشند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: توافقات و همکاری هایی که در حال انجام است تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی گیلان و کشور در آینده نزدیک خواهد داشت.


معاون وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی کشور نیز در این نشست که در مرکز شهید تمجیدی بندر انزلی برگزار شد گفت: جلسه امروز پیرو مذاکرات انجام شده مبنی بر ساخت شناورهای مورد نیاز برای منطقه آزاد انزلی برگزار شد تا یکبار دیگر توافقات انجام شده مورد برسی و نهایی شود و در این نشست تخصصی برای ساخت تعدادی از شناور های گردشگری و مسافربری توافقات خوبی حاصل شد و به زودی برنامه ساخت یدک کش های مورد نیاز سازمان منطقه آزاد انزلی به منطور خدمات دهی در بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای کاسپین را در دستور کار خود قرار خواهیم داد که این امر با امضای قرارداد از سوی طرفین اجرایی خواهد شد.
امیر رستگاری در ادامه با اشاره به توانمندی های سازمان صنایع دریایی در زمینه خدمات ‌رسانی دریایی بیان کرد: سازمان صنایع دریایی و مجموعه شهید تمجیدی امروز به عنوان یک بازوی صنعتی در کنار مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد انزلی جهت ساخت انواع شناورها، خدمات پس از فروش و همه گونه همکاری های لازم و مورد نیاز دریایی قرار دارند و در چند روز آینده یک دستگاه جرثقیل ۲۵۰ تنی از مرکز شهید تمجیدی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی انتقال داده خواهد شد.
رییس سازمان صنایع دریایی کشور منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین را یک مزیت اعلام کرد و افزود: با توجه به مقرارات و مزایای منطقه آزاد انزلی و خدمات و حمایت هایی که این منطقه می‌ تواند برای صاحبان کالا و صاحبان صنایع ارائه کند، این منطقه می‌ تواند نقش بسیار مهمی به منظور تقویت جایگاه ایران در مناسبات بین المللی در دریای کاسپین ایفا کند و با اتفاقات خوبی که در سنوات اخیر در بخش صنعتی، بندری و گردشگری در این منطقه رخ داده است شاهدیم منطقه آزاد انزلی فرصتی بسیار ارزشمند برای استان گیلان و مزیتی خاص برای کشور در بین کشورهای حاشیه کاسپین باشد.
در پایان این نشست تخصصی اعضای جلسه از توانمندی‌ های مجتمع شهید تمجیدی صنایع دریایی درباره تولید و ساخت شناورهای دریایی از نزدیک بازدید به‌ عمل آوردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: