تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۲۰
تعداد بازدید: ۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت طرح های در حال احداث پارس جنوبی را مثبت و مطابق با برنامه زمانبندی ارزیابی کرد و گفت: فعالیت جبهه های کاری مختلف در پروژه های پارس جنوبی در سه ماه آینده شتاب بیشتری می گیرد و طرح های در حال توسعه این میدان مشترک گازی در مسیر تکامل گام برمی دارد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در سفری دو روزه به منطقه عسلویه به همراه برخی از مدیران ارشد این شرکت از طرح های تکمیلی و فازهای گازی در حال توسعه پارس جنوبی بازدید کرد.
محمد مشکین فام در بدو ورود به شهرستان عسلویه (سه شنبه، 2 مرداد 97) از پروژه احداث تأسیسات ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی واقع در سایت یک این منطقه بازدید کرد و در نشستی مشترک با پیمانکاران و سازندگان داخلی تأسیسات و تجهیزات گازی، ابعاد گوناگون فعالیت های اجرایی این پروژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. 
این مقام مسئول با تأکید بر متمرکز کردن امکانات و ظرفیت های موجود برای تسریع در روند پیشرفت پروژه مذکور، دستیابی هر چه سریعتر به اهداف پروژه را نیازمند برنامه ریزی دقیق و رعایت کامل زمانبندی از سوی پیمانکار و تزریق منابع مالی و رفع مشکلات پیش رو از سوی کارفرما عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش چشمگیر ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی و ضرورت انتقال میعانات گازی تولیدی این میدان مشترک به مخازن ذخیره سازی و ارسال آن به چرخه تولید صنایع پایین دستی به منظور ایجاد ارزش افزوده، اجرای این طرح نیازمند تلاش بی وقفه و شبانه روزی پیمانکاران اجرایی طرف قرارداد است.
مشکین فام در ادامه با حضور در موقعیت پروژه مرکاپتان زدایی میعانات گازی فازهای 2 و 3 پارس جنوبی که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و پژوهشگاه صنعت نفت در حال احداث است، در جریان آخرین فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته این طرح قرار گرفت. 
طرح توسعه فاز 13 و 22-24 پارس جنوبی در بخش پالایشگاهی، واحدهای 147 و 148 و مخازن «ال.پی.جی» فازهای 19، 20 و 21 و در خاتمه طرح توسعه اسکله خدماتی تنبک مقاصد بعدی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در دومین روز بازدید از پروژه های پارس جنوبی بود. 

بهره برداری از دومین ردیف شیرین سازی فاز 22-24 تا آخر مرداد
محمد مشکین فام با اشاره به بازدید هفته گذشته از ساخت سکوهای دریایی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) درخصوص روند اجرای فازهای باقیمانده پارس جنوبی عنوان کرد: فازهای گازی در حال توسعه پارس جنوبی در هر دو بخش خشکی و دریا از وضعیت مطلوبی برخوردارند، البته در سه ماه آینده فعالیت های فشرده ای در این طرح ها پیش رو خواهیم داشت.
وی انجام عملیات جزئی باقیمانده در روند تکمیل طرح های پارس جنوبی را نیازمند فعالیت گسترده در جبهه های مختلف کاری دانست و پیش بینی کرد تا پایان سال جاری طبق وعده از پیش اعلام شده، در مجموع برداشت روزانه 3 میلیارد فوت مکعب گاز از فازهای 13، 14و 22-24 پارس جنوبی محقق شود.
شایان ذکر است، دو ردیف شیرین سازی گاز فاز 13، یک ردیف شیرین سازی از فاز 22-24 پارس جنوبی هم اکنون در مدار تولید است و به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیش بینی می شود تا نیمه دوم مرداد ماه سال جاری دومین ردیف شیرین سازی گاز ترش فاز 22-24 نیز مورد بهره برداری قرار گیرد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: