تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۲۲
تعداد بازدید: ۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود پیش‌بینی کردند که سطح اسیدی اقیانوس‌ های جهان به بالاترین سطح در 14 میلیون سال گذشته می ‌رسد.
به گزارش مارین نیوز از تک‌تایمز، در صورت ادامه انتشار گاز دی‌ اکسید کربن، اقیانوس‌ های جهان، در خطر رسیدن سطح اسید به بالاترین سطح 14 میلیون سال گذشته قرار دارند.
پژوهشگران "دانشگاه کاردیف"(Cardiff University) انگلستان هشدار داده‌ اند در صورتی که کارخانه‌ ها به همین صورت، انتشار گاز دی‌ اکسید کربن را ادامه دهند، اقیانوس‌ های جهان به سطوح اسیدی بالایی می‌ رسند. آنها باور دارند که در حال حاضر، سطوح اسید اقیانوس‌ ها در سطح بالایی قرار دارند و به همین دلیل، شاهد کاهش سریع موجودات دریایی هستیم.
در بررسی جدید پژوهشگران دانشگاه کاردیف، پیش‌ بینی شد که در صورت ادامه انتشار گاز دی‌ اکسید کربن به این صورت، سطح اسید تا پایان قرن حاضر افزایش بی‌ سابقه‌ ای خواهد داشت.
سیندیا سوسدیان (Sindia Sosdian)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: بررسی‌ های جدید ما در مورد اسیدی شدن اقیانوس نشان می‌ دهد که مشاغل کنونی ما، مسیر انتشار و شرایط اقیانوس، شباهتی به اکوسیستم دریایی 14 میلیون سال گذشته ندارند.
سوسدیان و گروهش با تحلیل فسیل‌ های موجودات دریایی، موفق شدند سطوح اسیدی و دی‌ اکسید کربن جو را در 22 میلیون سال گذشته مشخص کنند. آنها برای درک سطوح اسیدی آب دریا، به طور خاص، این فسیل‌ ها را بررسی کردند.
میزان دی‌ اکسید کربن موجود در جو، در حال حاضر 400 بخش در میلیون است و در صورت انتشار گاز دی‌ اکسید کربن به شکل کنونی، میزان این گاز در جو به 930 بخش در میلیون خواهد رسید. همچنین، میزان pH اقیانوس‌ ها تا پایان قرن حاضر در مقایسه با میزان کنونی، افت خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: