تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۲۴
تعداد بازدید: ۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
معاون وزارت صنعت و بازرگانی روسیه اعلام کرد: کشتی یخ شکن اتمی جدیدی با عنوان «لیدر» در کارخانه کشتی سازی «زوزدا» در خاور دور روسیه ساخته می شود.
به گزارش مارین نیوز از اسپوتنیک، اولگ ریازانتسف معاون وزارت صنعت و بازرگانی روسیه با اعلام این خبر اظهار داشت: اکنون ساخت سه فروند از نیرومندترین کشتی های یخ شکن اتمی روسیه در جریان است و قرار است تعدادی کشتی های یخ شکن دیزلی نیز ساخته شود.
کارخانه کشتی سازی زوزدا در سواحل خلیج کوچک «بالشایا کامنیا» در ساحل جنوبی استان پریموریه روسیه قرار دارد و تنها تولید کننده کشتی های متوسط و بزرگ برای اکتشاف، استخراج و حمل و نقل مواد هیدروکربوری از جمله کشتی های یخ شکن و عناصر سکوهای دریایی برای بهره برداری از معادن نفت و گاز در فلات قاره قطب شمال است.
کشتی های یخ شکن اتمی جدید نیرومند ترین کشتی ها از این نوع در جهان با قدرت 120 مگاوات هستند.
انتظار می رود کار ساخت کشتی لیدر سال 2020 میلادی آغاز و سال 2027 به آب پایان برسد.


در حال حاضر بزرگ ترین کشتی یخ شکن اتمی جهان Arktika نام دارد که دارای یک راکتور دوگانه است. این کشتی ساخت روسیه برای اهداف نظامی و ناوبری در قطب جنوب استفاده می شود. ساخت این کشتی هسته ای در حدود ۱.۹ میلیارد دلار هزینه داشته است. این کشتی به طول ۱۷۳ متر، عرض ۳۴ متر و وزن ۳۳.۵ هزار تن در کارخانه Baltic واقع در«سنت پترزبورگ» روسیه به مدت سه سال ساخته شده است که بر روی آن ۱۰ هزار سازه فلزی قرار گرفته است. از ویژگی منحصر به فرد این کشتی که تعداد خدمه اش ۷۵ نفر هستند، قابلیت شکستن برف به ضحامت ۳ متر و عمق تقریبا ۴ متر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: