تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۳۱
تعداد بازدید: ۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
نظامیان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از 28 رشته مسابقات بین المللی نظامی 2018 در 16 رشته غواصی عمق، تکاوران دریایی، رقابت خدمه ناوهای جنگی و ... با تجهیزات ساخت داخل شرکت می کنند.
به گزارش مارین نیوز، مسابقات بین المللی نظامیان جهان در سال 2018، روز شنبه به میزبانی هفت کشور ایران، روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس و ارمنستان با رژه تیم های شرکت کننده در پارک پاترویت در حوالی مسکو پایتخت روسیه به طور رسمی گشایش یافت و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در مراسم افتتاحیه ضمن قرائت پیام استقبال ولادیمیر پوتین، هدف از برگزاری آن را گسترش صلح و دوستی و همکاری مشترک برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و عوامل ناامن کننده در جهان عنوان کرد. 
ایران برخلاف سالیان گذشته حضور پررنگی در این رقابت ها دارد و امید می رود در رشته هایی که نمایندگان ایران حضور دارند شاهد قرار گرفتن آنان بر روی سکوهای اول تا سومی باشیم. به نظر می رسد نظامیان اعزامی ایران نیز به کمتر از کسب کرسی های اول تا سومی در رشته های مختلف قانع نمی شوند.

نظامیان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در 16 رشته غواصی عمق، نبرد تانک های تی 72، دسته هوابرد، کوهستان، نگهداری توپخانه، رقابت بین یگان های ش.م.ه ، رقابت بین کاربران سگ ها، گشت جاده ای، حافظان نظم، نبرد نفربرهای بی ام پی 2، تکاوران دریایی، رقابت پهپادها، رقابت خدمه خمپاره اندازها، رقابت خدمه ناوهای جنگی، پنجگانه نظامی و تک تیراندازی از 28 رشته مسابقات بین المللی نظامی 2018 شرکت می کنند. 


براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات، 189 تیم در قالب 32 کشور در این رقابت ها حضور دارند.


روز گذشته چین در گروه اول بیاتلون گازی مکان نخست را کسب کرد و پس از این کشور قزاقستان مکان دوم را به دست آورد. 
در گروه دوم نیز گروه تانک جمهوری آذربایجان مکان نخست را کسب کرد و هند در مکان دوم این گروه قرار گرفت. 
امروز یکشنبه گروه سوم بیاتلون تانکی مسابقه خواهد داد که در آن تیم ایران با روسیه و صربستان رقابت خواهد کرد. 


معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این رقابت ها به خبرنگار ایرنا گفت: میدان مسابقات نظامی، فرصت خوبی برای کسب تجربیات، مهارت ها و دانش روز نظامی سایر کشورهای جهان است چرا که هر کشوری تلاش می کند تا دستاوردها و توانایی های خود را در معرض دید عموم قرار دهد.
امیر محمد حسین باقری با بیان اینکه این رقابت ها آزمون خوبی برای نیروهای مسلح ما است تا ضمن آزمایش توان خود با نظامیان دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند با دست پر به میهن بازگردند، افزود: هدف مهمتر ما از شرکت در این رقابت ها آن است که نمایندگان ایران پس از بازگشت به کشور بتوانند آموخته های خود را در داخل بومی کرده و سیستم آموزشی نیروهای مسلح را متحول کنند.


شایان توجه است، در مسابقات بین المللی نظامی روسیه برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می گذارند.


نخستین دوره این مسابقات بین المللی نظامی در سال ٢٠١٤ به میزبانی روسیه و قزاقستان آغاز و دومین دوره نیز در سال 2015 با شرکت 56 تیم از 17 کشور در 11 حوزه برگزار شد که بنا به دلایلی ایران در آن شرکت نکرد. در سومین دوره این مسابقات در سال ٢٠١٦ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفت رشته و با 14 نظامی شرکت کردند که در نهایت مقام پنجم را بین ٢٦ کشور به دست آوردند.
چهارمین دوره این مسابقات در سال 2017 در 28 رشته و در پنج کشور روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران در 13 رشته و با 328 نظامی در آن شرکت کرد و در نهایت مقام ششم را کسب کرد.


از دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی می توان به ارتقای سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات، از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی (عبور از موانع، ارتقای سرعت، افزایش قدرت بدنی، هماهنگی در بکارگیری توان جسمی و نظایر آن) اشاره کرد.


تیم ‌های نظامی ایران برای شرکت در این مسابقات، ترکیبی از ارتش، سپاه و ناجا هستند و ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده است از همه ظرفیت‌ ها در این مسابقات استفاده کند.
در سال‌ های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می ‌کردند اما هم اکنون می توانند با تسلیحات و تجهیزات خود در این رقابت ها شرکت کنند و بر همین اساس ایران با پهپادهای ساخت داخل در مسابقات حضور دارد ضمن اینکه گفته می شود چینی ها تانک های تولیدی خود را برای رقابت در بخش تانک به مسکو آورده اند.


رقابت های غواصی این مسابقات نیز با حضور تیم هایی از کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، سوریه، آذربایجان و قزاقستان در نوشهر جریان دارد.


در حاشیه این مسابقات نمایشگاه دوستی نظامیان جهان نیز دایر شده است و جمهوری اسلامی ایران غرفه ای به ابعاد 60 متر مربع دارد که در آن صنایع دستی نفیس ایران شامل خاتم کاری، مینا کاری، ظروف مسی، فرش، گلیم و کیف به نمایش درآمده است. 
کتاب های نفیس و ارزشمند ایرانی برای آشنایی بیشتر با ایران و هنر خطاطی و نقاشی ایرانیان نیز در غرفه ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.
غرفه فرهنگی نیروهای مسلح کشورمان که در حاشیه مسابقات نظامیان جهان 2018 روسیه گشایش یافته است تا 18 روز کاری در پارک پاتریوت در حوالی مسکو دایر است. 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: