تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۳۳
تعداد بازدید: ۱۹۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دو تن از اعضا به عنوان ناظر مجلس در شورایعالی صنایع دریایی جهت انتخاب یک نفر به صحن علنی مجلس معرفی شدند.
به گزارش مارین نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست روز یکشنبه (7 مرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: دو تن از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر مجلس در شورایعالی صنایع دریایی با رأی اکثریت اعضا انتخاب شدند. 
سعید باستانی افزود: آقایان عبدالله رضیان نماینده قائم ‌شهر و سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک به پارلمان معرفی شدند تا در صحن علنی با رأی نمایندگان مجلس، یک نفر به عنوان ناظر مجلس در شورایعالی صنایع دریایی انتخاب شود.

شایان توجه است، نظر به گستردگی صنایع و امور مختلف دریایی کشور در وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف و به منظور تمرکز سیاستگذاری و ایجاد هماهنگی لازم در جهت گیری کامل از ظرفیتهای کشور در این بخش، شورایعالی صنایع دریایی کشور در سال ۱۳۸۷ براساس ماده (۲)، تبصره (۱) آیین نامه اجرایی قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی تشکیل شد. 
در این شورا رییس جمهور و در غیاب وی معاون اول رییس جمهور (رییس شورا)، وزیر صنعت، معدن و تجارت (دبیر شورا)، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نفت، وزیر دفاع، وزیر جهادکشاورزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عضو هستند. 
گفتنی است، توسعه اشتغال در استانهای ساحلی، توسعه ناوگان دریایی کشور، توسعه ظرفیت های موجود در صنایع و امور دریایی کشور، توسعه توان صادراتی از طریق توسعه بنادر و ناوگان دریایی، توسعه توان رقابت درصنعت حمل و نقل دریایی در منطقه، افزایش درآمدهای دولت در استانهای ساحلی از طریق جلوگیری از فعالیت اسکله‌ های غیر مجاز و کاهش حجم کالاهای قاچاق، توسعه سرمایه گذاری‌ ها در صنایع و امور دریایی، تامین منابع مالی مورد نیاز صنایع ساخت کشتی، قطعات، تاسیسات و تجهیزات دریایی، توسعه زیر ساخت های نرم و سخت در بخش گردشگری دریایی، توسعه زیر ساخت های نرم و سخت در بخش شیلات، پرورش آبزیان، داروهای دریایی و انرژی حاصل از دریا، توسعه دانش فنی در صنایع و امور دریایی و استفاده حداکثری از امکانات کشور و تشویق سرمایه گذاری از ماموریت های این شورا است. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
تنها کاری که این شورا نکرده همون پیگیری و اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی است که برایش تشکیل شده
رضاییان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
خوب چون کارایی که بهش مربوط نیست را انجام میده مثل برگزاری نمایشگاه، هرچی باشه توش پول است ولی تو پیگیری قانون چی؟
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
همینطور که می بینید بیشتر ماموریتها توسعه ای هستش که اقدام محسوسی در این خصوص ندیدیم تازگی ها بحث طرح تحول را راه انداختند بعد از 9 سال
شورایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
دوستان «شورا» به قسمت اول «شورا» که همون «شو» باشه بیشتر توجه دارند و در کل شومن های خوبی هستند. به قول یکی از دوستان مثل آقای دوربینی که توی گزارشات تلویزیونی همیشه جلوی دوربین هست ولی نقشی در گزارش نداره؛ این دوستان هم توی جلسات همین نقش رو دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: