تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۳۵
تعداد بازدید: ۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
در نشست هم اندیشی با حضور نمایندگان ارگان‌ های دریایی کشور، تشکیل کمیته ‌ای متشکل از نمایندگان سازمان ‌ها و ارگان‌ های دریایی، برای ارزیابی و داوری طرح ‌های فناورانه ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش مارین نیوز، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگانی از ارگان‌ های دریایی کشور به بررسی تشکیل کمیته ‌ای متشکل از نمایندگان سازمان ‌ها و ارگان‌ های دریایی، برای ارزیابی و داوری طرح ‌های فناورانه ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" پرداخت. 
جلب كمك مادی و معنوی سازمان ‌ها و ارگان‌ های دریایی، در اهداء جوایز برگزیدگان برتر، دریافت طرح‌ ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، معرفی نمایندگان ارگان‌ ها جهت داوری طرح ‌ها به دبیرخانه، ارسال آثار و طرح‌ ها به دبیرخانه از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه بود. همچنین در این جلسه گزارشی از عملكرد دبیرخانه طرح‌ ها و دستاوردهای فناورانه دریایی چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" ارائه و نحوه ارزیابی و داوری طرح ‌ها بررسی شد.
طرح ‌های دریایی در صورت احراز الزامات مربوطه، توسط کمیته پذیرش اولیه شده و برای ارزیابی تصمیم ‌گیری خواهد شد.
بنا به دستورالعمل دبیرخانه، طرح ‌ها باید در جهت توسعه فناوری ‌های دریایی، قابل ‌استفاده در اقتصاد و چشم ‌انداز آتی آن، دارای طرح توجیه اقتصادی و دارای مدارک و مستندات کامل باشد.
از جمله مهم‌ترین ملاک‌ های ارزیابی محصولات و دستاوردهای دریایی،" فناورانه بودن محصولات"، "برطرف‌ کننده نیازهای کشور" و "داشتن بازار مشخص" است. 
طرح ‌ها و دستاوردها در 3 حوزه شرکت‌ های دانش‌بنیان دریایی، ارگان ‌ها و سازمان ‌های دریایی و دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی دریایی داوری می ‌شوند.


طرح ‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی 1 تا 3 آبان ماه سال جاری همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" ارائه و در هریک از بخش‌ ها سه طرح  و سه محصول برتر پس از داوری انتخاب و تقدیر خواهد شد.
لازم به ذکر است، مهلت ارسال طرح تا پایان شهریورماه سال جاری از طریق وب گاه irandarya.com صورت می‌ گیرد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: