تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۴۹
تعداد بازدید: ۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
نخستین جلسه کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی با ارائه پیشنهاداتی از سوی اساتید و مدیران عامل شرکتها در جهت ارتقای کیفیت علمی همایش برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، نخستین جلسه کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی پنج شنبه 97/5/11 با حضور محمدرضا بهاری دبیر همایش، حسن قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دبیر کمیته علمی همایش و دیگر اعضا این کمیته در محل انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار شد.   


دبیر بیستمین همایش صنایع دریایی در ابتدای جلسه با بیان اینکه همایش سالیان گذشته انجمن مهندسی دریایی ایران روند مناسبی را پیموده و اکنون زمان آن فرار سیده است تا با تغییرات مناسب و محسوس روند پیش روی همایش صنایع دریایی بهبود یابد، اظهار داشت: سال گذشته وزن مشارکت در محورهای همایش مساوی و متوازن نبود و تلاش داریم امسال در دیگر حوزه ها نیز مشارکت بالا داشته باشیم. 


محمدرضا بهاری گفت: تمامی مقالات پذیرفته شده امسال بصورت شفاهی یا پوستر ارائه خواهد شد. 
عضو هیأت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه در رفع مشکلات صنایع دریایی کشور برگزاری 3 پنل تخصی پیش بینی شده است که متعاقبا  اعلام می شود، در خصوص برگزاری کارگاه ها نیز گفت: با توجه به درخواست های برگزاری از شرکتها و سازمانها، برای استفاده بهتر کارشناسان سعی بر آن است که کارگاه های متنوعی از تمامی حوزه ها در این همایش ارائه شود. 
دبیر کمیته علمی همایش صنایع دریایی نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون، نسبت به تهیه و انتشار فراخوان و اطلاع رسانی از طریق سایت، ایمیل و پیامک اقدام شده است و توضیحانی پیرامون بهبود کیفی مقالات، کارگاه‌ها و پانل های تخصصی، اظهار داشت: بر اساس آمار سال گذشته، 75 درصد از450 مقاله دریافتی در حوزه های مختلف از جمله کشتی سازی، فراساحل و ... پذیرفته شده است. 


حسن قاسمی با بیان اینکه سال گذشته 38 کارگاه برگزار شد که تعداد آن زیاد بوده است، گفت: بهتر است تعداد کارگاهها کمتر ولی با کیفیت بهتری برگزار شود تا زمانها نیز محدود نشود.  
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برای مدیریت و حضور در پنل های تخصصی نیز از صاحبنظران دعوت می شود و لازم است برای حضور شرکت کنندگان و افراد برجسته چه در داخل و خارج انگیزه ایجاد کنیم تا در همایش امسال حضور پررنگتری داشته باشند. 
قاسمی گفت: کیفی سازی مقالات، کارگاه ‌ها و پانل‌ های تخصصی، دعوت از شرکت‌ ها و سازمان ‌ها برای ارائه تجربیات در قالب مقاله یا کارگاه‌ های آموزشی و حضور پررنگ سخنرانان کلیدی همایش با استفاده از اساتید و شرکت های خارجی با رویکرد استفاده از فناوری های روز دنیا موضوعات مهمی است که در این همایش مدنظر خواهد بود و برای برای چگونگی بهتر انجام کار از نظر همکاران استفاده خواهیم کرد تا به جمع بندی خوبی برسیم. 


در ادامه این جلسه پیشنهاداتی از قبیل هم زبان بودن نوشتار و ارائه مقالات، ارائۀ پانل‌ های تخصصی مورد نیاز صنعت کشور به منظور ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات، تعیین شعار مشخصی برای همایش (پیشنهاد: دریا مسیر پیشرفت)، تعیین مسئول برای هر کارگاه و پانل به منظور کنترل جلسه، درج لوگوی دانشگاه های همکار در پوستر، تشویق اعضای حقوقی و شرکت های تخصصی فعال در زمینه دریا برای ارائه مقالات تخصصی، انتخاب مقالات برتر برای معرفی به مجلات علمی پژوهشی انجمن برای انجام داوری سریع به منظور چاپ در مجلات، پیگیری های لازم برای حضور شرکت ها و اساتید داخلی و خارجی در همایش و نمایشگاه، تبیین راه کارهای لازم برای نهادینه کردن مباحث همایش در راستای توجه به امکانات داخل کشور، مکاتبه با شرکت ‌های حامی به منظور دریافت کمک هزینه برای برگزاری هرچه بهتر همایش، تعیین مشکلاتی از صنایع دریایی کشور و ارائه راهکار برای حل آن در همایش و معرفی آن به عنوان دستاور همایش و پیشنهاد تعدادی موضوع برای ارائه پانهای تخصصی در زمینه ‌های خوردگی در محیط های دریایی، ضرورت و لزوم حضور FLNG ها، بررسی سوانح دریایی و... از سوی اساتید و اعضا هیات علمی دانشگاه ها و مدیران عامل شرکتها در جهت ارتقای کیفیت همایش بیستم مطرح شد. 


این جلسه با حضور محمدرضا بهاری، عضو هیأت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران و مشاور شرکت POGC، حسن قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمد دقیق، شرکت نفت و گاز پارس، مسعود صدری نسب، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، محمد کسائیان، شرکت رزموند و استاد دانشگاه علوم و تحقیقات، محمد بنائی، شرکت فراساحلی دلتا، رضا جواهر دشتی، شرکت Parscorrosion Consultants، اکبر فلاحتی آذر، امیر حشمتی فر و زهرا حاتمی از انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار گردید. 


گفتنی است، بیستمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی طی روزهای 26 و 27 آذر ماه 1397 در جزیره کیش برپا خواهد شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: