تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۵۲
تعداد بازدید: ۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
هواپیمای آمفیبی-200 یا بی-200 روسیه بزرگ ترین هواپیمای آبی جهان است که با حمل 12 تن آب، 5 تن محموله یا 43 مسافر و حرکت همچون کشتی بر روی آب در جهان بی مانند است.
به گزارش مارین نیوز، تولید انبوه این هواپیما از سال 2016 در روسیه آغاز شده و در واقع بر اساس طرح هواپیمای آلبوتروس شوروی ساخته شده است که برای عملیات دریایی است و از سال 1987 هم پروازهای آزمایشی آن در آسمان و دریا شروع شد. 


اما وضعیت روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال 1991، طرح ساخت این هواپیما را تا یک دهه پیش متوقف کرد تا اینکه وزارت موقعیت های اضطراری خواستار اجرای طرح ساخت بی-200 چ.س شد و پس از آن کار تولید در کارخانه هواپیماسازی برییف شهر تاگانروگ آغاز شد. 
این هواپیما با توان بارگیری 12 تن آب در عرض چند دقیقه و انتقال آن در کوتاه ترین زمان به محل آتش سوزی، وسیله مناسبی برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی در مناطقی که کنار آن دریا یا دریاچه وجود دارد، محسوب می شود.
هواپیمای بی-200 اچ.اس با سرعت 700 کیلومتر بر ساعت می تواند تا ارتفاع هفت هزار متری اوج بگیرد و برد پروازی آن هم سه هزار و 100 کیلومتر است. 
این هواپیما همچنین افزون بر توان انجام عملیات اطفای حریق بویژه آتش سوزی های جنگلی، در امدادرسانی و نیز مسافربری کاربرد دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: