تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۶۰
تعداد بازدید: ۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
برای نخستین بار در ایران شناور مسافربری ساخته شده از الیاف فایبرکربن و الیاف شیشه توسط یک شرکت دانش بنیان در بندر آبادان به آب اندازی شد.
به گزارش مارین نیوز، نخستین شناور مسافربری با بدنه الیاف کربن توسط شرکت دانش بنیان صنایع دریایی نوح جنوب با حمایت ستاد توسعه فناوی و صنایع دانش بنیان دریایی و ساخته و در بندر آبادان به آب اندازی شد. این شناور به طول 24 متر و عرض 5 با 2.8 متر ارتفاع، ظرفیت حمل 60 نفر مسافر و 30 تن بار عرشه را دارد.  
شناور حمل بار و مسافر از الیاف فایبرکربن و الیاف شیشه ساخته شده که برای اولین بار در ایران از این جنس برای ساخت بدنه شناور استفاده گردیده است. ویژگی منحصر به فرد این جنس استحکام بالا و در عین حال سبکی وزن می باشد که این ویژگی باعث کاهش مصرف سوخت و انرژی می گردد .این شناور فرصت‌ های زیادی را برای طراحی ‌های موردنیاز داخلی و سازگاری ‌های محیط زیستی فراهم نموده و به دلیل مقاومت بالای بدنه نسبت به شناورهای فلزی، دارای عمر بیشتر و مشکل زنگ ‌زدگی را ندارد و همچنین صرفه ‌جویی ارزی قابل توجهی داشته است.  
در ساخت این شناور مواد مصرفی از قبیل رزین و الیاف شیشه و تزئینات و سیستم های تاسیساتی و نرده و پله و فندر و شیشه ها و چوب و سیستم سکان و سیستم کابل کشی و روشنایی تولید داخل بوده است.


استفاده از تولیدات داخل موجب جلوگیری از انتقال ارز به واسطه تامین نیازها از تولیدات داخلی و تقویت صادرات و کسب مزیت رقابتی در جهان، کاهش وابستگی ارزی به کشور های بیگانه وتقویت پول ملی واتکاء به آن در معاملات و مبادلات اقتصادی و جلوگیری از انتقال سرمایه ها به خارج از کشور به واسطه فراهم شدن زمینه های بکارگیری سرمایه ها در فرآیند تولیدات داخلی می شود.
از جمله مزایای این طرح کاهش مشکلات مربوط به حمل و نقل و گمرک ناشی از واردات کالا و کاهش تورم ناشی از کمبود عرضه بواسطه افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده محصولات بواسطه تولید انبوه و صرفه جویی های اقتصادی بواسطه استفاده بهینه از تجهیزات تولید و صرفه جویی های ناشی از مقیاس تولید می باشد.
گفتنی است، شرکت دانش بنیان صنایع دریایی نوح جنوب در شهر بندری چوئبده در 35 کیلومتری جنوب شرقی آبادان قرار داردو ساخت شناورهای کمپوزیتی، صیادی و باری را در کارنامه کاری خود دارد.  
لازم به ذکر است، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در سال 97 در نظر دارد از طرح های فناورانه حوزه های مرتبط، در قالب ارائه تسهیلات حمایت به عمل آورد. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: