تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۶۳
تعداد بازدید: ۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از احداث برج کنترل دریایی در نزدیکترین مکان شهری و المان بندری در میدان ورودی بندر فریدونکنار خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به مشارکت سازمان بنادر برای ساخت میدان جدید در فریدونکنار اظهار داشت: طراحی و ساخت المان‌ های شهری فریدونکنار به صورت مستقیم به سازمان بنادر ارتباط پیدا نمی‌ کند. 
محمدتقی انزان‌ پور خاطرنشان کرد: با توجه به ایفای مسئولیت‌ های اجتماعی سازمان بنادر در شهرهای بندری کشور این هماهنگی در تمامی شهرهای بندری از جمله فریدونکنار صورت گرفته و بر اساس دستور مدیرعامل سازمان بنادر برای مشارکت در بخشی از تامین هزینه‌ های طراحی و ساخت میدان ورودی بندر فریدونکنار هماهنگی‌ های صورت گرفته و طراحی‌ های اولیه از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران انجام گرفته و به فرمانداری این شهرستان ارسال شده است. 
وی با بیان اینکه المان‌ های بندری باید در میدان جدید در نظر گرفته شود، تصریح کرد: پس از نهایی شدن طرح کمک‌ های سازمان بنادر اجرایی می‌ شود. 
انزان‌ پور از احداث برج کنترل دریایی در بندر فریدونکنار خبر داد و گفت: برج کنترل دریایی بر اساس مشاوره‌ هایی که صورت گرفت قرار بود که در نقطه‌ ای دیگر از بندر فریدونکنار احداث شود اما باتوجه به همان ایفای مسئولیت‌ های اجتماعی سازمان بنادر، جانمایی المان تغییر کرده و برج کنترل دریایی در نزدیکترین مکان شهری در این شهرستان احداث می‌ شود. 
وی با تاکید بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در بندر فریدونکنار، یادآور شد: در اصل ۴۴ قانون اساسی بر واگذاری فعالیت‌ های تصدی به بخش غیردولتی تاکید شده که از سال ۷۹ به صورت رسمی اجرایی شده و بندر فریدونکنار از سال ۸۶ به عنوان نخستین بندری بوده که بخش خصوصی واگذار شده است. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: در تجربه نخست و با توجه به قابلیت‌ هایی که بندر فریدونکنار به عنوان یک بندر تجاری برای واگذاری به بخش خصوصی داشت نواقصی در قراردادها وجود دارد که البته قابلیت برطرف شدن دارد و تمام تمرکز اداره کل بنادر مازندران برای این بندر گذاشته شده تا قراردادها به نحوی بازنگری شود که طرفین قرارداد به نحوی تبیین شود که وظایف طرفین مشخص باشد. 
انزان‌پور با یادآوری اینکه تمامی لایروب‌ ها به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان داشت: بر اساس قرارداد فعلی تهیه و پرداخت هزینه لایروبی به عهده بخش خصوصی است و دستگاه‌ های لایروب در اختیار بخش خصوصی است که بدون گرفتن هزینه امکان ارائه خدمات وجود ندارد. 
وی گفت: سازمان بنادر مالکیت لایروب‌ ها را در اختیار دارد اما در شمال و جنوب کشور این دستگاه‌ ها به بخش خصوصی واگذار شده و سه شرکت بزرگ لایروبی در کشور با در اختیار داشتن ابزار مناسب در این زمینه فعال هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: