تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۶۶
تعداد بازدید: ۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهیه کننده فیلم های رایگان آموزشی برای 9 درس از رشته مهندسی معماری دریایی، گفت: طبیعتا هیچ کار علمی بدون عیب و نقص نیست، منتظر نظرات انتقادی و اصلاحی همکاران و اساتید ارجمند هستم.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه رسوب دانش در هر رشته علمی مستلزم این است که حداقل مطالب علمی که در سطح سیلابس های درسی تعریف می شود بطور کامل پوشش داده شود، اظهار داشت: جهت توسعه عدالت آموزشی در رشته مهندسی معماری دریایی و همگن تر شدن سطح پایه علمی دانشگاه های مختلف در این رشته باید در همه دروس به سمت تولید فیلم های آموزشی رفت. 
محمد مونسان در گفتگو با این رسانه افزود: انتشار سریع، گسترده و دسترسی رایگان و راحت به این فیلمها باعث می شود حتی مهندسین و افراد خارج از محیط دانشگاهی نیز در صورت نیاز براحتی از این فیلمها استفاده کنند. 
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر، سایت هایی مانند مکتبخونه و فرادرس اقدام به تولید فیلمهای آموزشی در همه رشته های دانشگاهی (مهندسی و غیرمهندسی) کرده اند که یک اقدام بسیار تحول آفرین و مبارک است، گفت: این فیلمها عموما بصورت فیلمبرداری از کلاس درس می باشد که نقایص و کاستی های خاص خود را دارد ولی در همین حد نیز هیچ فیلمی از اساتید دانشکده های دریایی ایران موجود نیست. 
مونسان گفت: پیشنهاد میشود مسئولین دانشکده های دریایی بخصوص دانشکده های مستقر در تهران با سایت مکتبخونه تماس حاصل نموده و جهت فیلمبرداری از کلاسهای درس، اعلام آمادگی کنند تا دانش اساتید بزرگ این رشته در اختیار همه دانشجویان این رشته، حتی در سال های آتی و دور قرار گیرد. 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه با بضاعت علمی اندک و دانشی که از محضر اساتید بزرگ این رشته در دانشگاه های امیرکبیر و شریف کسب نمودم، از 5 سال پیش طبق یک برنامه منظم شروع به تهیه فیلم های آموزشی برای 9 درس از رشته مهندسی معماری دریایی نمودم، گفت: مجموع این فیلمها به مدت 250 ساعت بوده که به منزله کلاس خصوصی رایگان می باشد. این فیلمها بطور کامل با کمک تهیه پاورپوینت های آموزشی تهیه شده اند که در ایران و شاید در دنیا بی نظیر باشند، چراکه فیلم های مشابه روی اینترنت (مثلا از دانشگاه های هندوستان و استرالیا) همگی بصورت فیلمبرداری از تخته و کلاس هستند. با توجه به روش استفاده از پاورپوینت، سیلابس های درسی تقریبا بطور کامل پوشش داده شده است چراکه نیازی به ترسیم دستی شکل ها و نمودارها و جداول نیست و سرعت ارائه مطالب بالاست. 
مونسان با ابراز امیدواری که اساتید بزرگ این رشته برای تهیه این فیلم ها رغبت نشان دهند تا روزی همه دروس رشته دریایی توسط چند تن از اساتید ارائه شده و در واقع یک دانشگاه مجازی رایگان ایجاد شود که همه دانشجویان ایران از شمال تا جنوب کشور سهم یکسانی در بهره برداری از آنها دارند، افزود: چنین فیلمهایی قطعا می توانند «حداقل های مطالب علمی آموزشی» را ارتقاء داده و برخی "رازهای مگو !!" در این رشته را به بدیهیات کف دانشگاه تبدیل کنند. 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در پایان گفت: طبیعتا هیچ کار علمی بدون عیب و نقص نیست. منتظر نظرات انتقادی و اصلاحی همکاران و اساتید ارجمند هستم.

بر اساس این گزارش، این 250 ساعت (15000 دقیقه) فیلم آموزشی برای 9 درس دانشگاهی و 3 مبحث متفرقه علمی از قرار زیر است:
  1. درس هیدرواستاتیک (3 واحدی)- 1320 دقیقه- آبان و آذرماه 92
  2. درس طراحی با استانداردهای دریایی ( 2واحدی)- 590 دقیقه - آذر و دی 92
  3. درس تکنولوژی کشتی (2 واحدی) – 1150 دقیقه- اسفند 92 و فروردین 93 
  4. درس طراحی کشتی های ویژه (3 واحدی)- 1670 دقیقه- دی ماه 93 
  5. درس هیدرودینامیک (3 واحد)- 1900 دقیقه- خرداد 94
  6. درس مهندسی اقیانوس (3 واحد) – 1530 دقیقه- مهر 95
  7. درس دینامیک متحرکهای دریایی (3 واحد)- 2060 دقیقه- دی 95
  8. درس طراحی کشتی با کامپیوتر (3 واحد)- 1040 دقیقه- مرداد 96 
  9. درس هیدرودینامیک پیشرفته (3 واحد)- 2940 دقیقه- تیرماه 97
  • برخی نکات مفید برای تهیه مقاله علمی در مجلات لاتین- 210 دقیقه- دی 94
  • آشنایی با طراحی و ساخت زیردریایی های مدل رادیو کنترلی- 265 دقیقه- فروردین 95
  • چگونه یک تز دکتری یا کارشناسی ارشد تعریف کنیم؟ چگونه انجام دهیم؟- 300 دقیقه- 97

شایان بیان است، دسترسی به این فیلمها بصورت رایگان از پنج طریق زیر امکان پذیر است:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: