تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۶۷
تعداد بازدید: ۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
معرفی پایان نامه ای تحت عنوان "بررسی اثر زاویه ددرایز بر پدیده کوبش به روش عددی" که در مقطع کارشناسی مهندسی دریا- گرایش کشتی سازی از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد.
به گزارش مارین نیوز، "بررسی اثر زاویه ددرایز بر پدیده کوبش به روش عددی" عنوان پایان ‏نامه پویا فتاحی، دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی دریا- گرایش کشتی سازی از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که با استاد راهنمایی محمود غیاثی و حسن قاسمی آبان ماه 1396 دفاع شده است. 

چکیده پایان ‏نامه بدین شرح است:
امروزه گستره‌ی استفاده از شناورهای پروازی برای کاربرد‌های گوناگون گسترش یافته است. بهبود عملکرد هیدرودینامیکی شناور پروازی یکی از چالش‌ های مهم طراحان از دیرباز تاکنون بوده است. یکی از روش های مورد استفاده برای تحلیل هیدرودینامیک اینگونه شناورها روش ورود گوه به آب است. سرعت بالای شناور پروازی و برخورد با امواج خروشان سبب ایجاد حرکات شدید با دامنه بزرگ و وارد آمدن نیروهای هیدرودینامیکی عظیمی به سازه شناور می‌ شود. بنابراین طراحی مناسب سازه‌ این شناورها از اهمیت بسزایی برخوردار است. نیروی برآ وارد بر بدنه‌ شناور یکی از مهمترین این نیروهاست که کاملاً وابسته به شکل مقاطع  و سرعت برخورد شناور با آب است.
در این پایان نامه، با استفاده از نرم افزار تجاری استار سی سی ام پلاس به تحلیل هیدرودینامیکی ورود گوه دو بعدی به آب پرداخته شده و توزیع فشار و نیروهای وارد بر بدنه محاسبه می‌ شود. همچنین با تغییر زاویه ددرایز و سرعت برخورد اثرات هیدرودینامیکی این پارامتر‌ها بررسی می‌ شود. گوه‌ های 20، 25، 30، 35 و 40 درجه در سه ارتفاع سقوط 0.2 ، 0.5 و 0.75 متری مورد بررسی قرار می‌ گیرند، و توزیع فشار در همه‌ حالت‌ های مذکور ثبت و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه می گردد تا اثر زاویه ددرایز و سرعت برخورد بر پدیده کوبش بررسی گردد.

واژه‌ های کلیدی: 
گوه، ورود به آب، ددرایز، شناور پروازی، توزیع فشار، نیروی هیدرودینامیکی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: