تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۷۷
تعداد بازدید: ۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: این دانشگاه به دلیل مشکلات پیش آمده در جذب و کارورزی دانشجویان دریایی امسال در رشته‌های عملیاتی دریا و کشتی دانشجو نمی‌گیرد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اعلام این خبر، اظهار داشت: عمده بدنه دریایی ایران چه در سطح مدیران ارشد دریایی و چه متخصصان فنی کشتی‌های ایران را دانشگاه دریانوردی چابهار در عمر حدود 40 ساله خود تربیت کرده است.
محمود نصیری افزود: بیش از 2 هزار نفر از متخصصان فنی دریایی ایران از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ این متخصصان همگی هم‌اکنون در شرکت‌هایی مثل کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش، سازمان بنادر و ارگان‌ها و شرکت‌های دیگر دریایی در رده‌های کارشناس، کاپیتان، سرمهندس و مدیران ارشد دریایی فعالیت می‌نمایند.
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح کرد: دانشجویان دریایی که در رشته‌های موتور عرشه و برق و مخابرات کشتی تحصیل می‌کنند ملزم به گذراندن دوره کارورزی دریا به مدت 9 ماه تا یک سال هستند؛ ما از سال 94 برای گذراندن دوره کاروزی این دانشجویان به‌دلیل برخی از سیاست‌ها در شرکت‌های کشتیرانی به مشکل خوردیم و درحال مذاکره برای رفع مشکل کارورزی دانشجویان هستیم.
نصیری ادامه داد: هم‌چنین از سال 94 و ورودی این سال بورسیه دانشجویان دریایی دانشگاه چابهار توسط شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش ایران معلق شده است؛ دو مشکل کارورزی و لغو بورسیه دانشجویان ما را بر آن داشت تا در سیاست جدید اتخاذ شده فعلا تا برطرف شدن مشکل به گرفتن دانشجوی جدید ادامه ندهیم.
وی گفت: در وهله اول عمده تمرکز و توجه ما به کارورزی دانشجویان است؛ دانشجویان دریایی دانشگاه چابهار به‌ واسطه رشته زیرنظر مستقیم نهادهای بین‌المللی دریایی همچون سازمان جهانی دریانوردی هستند و مرتبا کارشناسان سازمان جهانی دریانوردی و گاها به‌عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی ایران از این دانشگاه بازدید می‌کنند، سازمان بنادر ایران عزم جدی برای حل مشکل کارورزی این دانشجویان دارد و مدیرعامل سازمان بنادر که از قضا دانش‌آموخته دریایی همین دانشگاه است به‌شدت پیگیر کاروزی دانشجویان است.
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: مجموع این اتفاقات و سیاست‌های جدید باعث شد که امسال تا حصول نتیجه به گرفتن دانشجوی دریایی در رشته‌های عرشه، موتور و برق و مخابرات دریا اقدام نکنیم تا ان‌شاالله مشکل کارورزی و در نهایت بورس دانشجویان قدیمی ما با مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی حل شود.
نصیری تاکید کرد: علاوه‌ بر گرفتن دانشجو در رشته‌های روتین دانشگاه، در رشته‌های دریایی ما امسال تنها به گرفتن دانشجو در رشته مهندسی دریا گرایش کشتی‌سازی اقدام کردیم که این رشته مهندسی است و نیازی به کارورزی در آب‌های بین‌المللی ندارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: