تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۸۰
تعداد بازدید: ۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
واشنگتن اگزمینر در گزارشی نوشت جنگ تجاری رئیس‌ جمهور آمریکا بر صنعت شناورسازی این کشور تأثیر منفی گذاشته است.
به گزارش مارین نیوز، واشنگتن اگزمینر در گزارشی به قلم مدیرعامل شرکت قایق سازی «کورکت کرافت» نوشت، جنگ تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر صنعت قایق‌ های تفریحی و کارگران آنها تأثیر منفی گذاشته است.
در گزارش واشنگتن اگزمینر آمده است: اکنون زمانی از سال است که میلیون ‌ها آمریکایی به طرف دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس ها سرازیر می شوند، آن هم از طریق چند وسائل نقلیه ای مثل قایق‌ که عمدتاً ساخت آمریکاست. صنعت گردشگری با قایق یکی از ستون های بخش تولید آمریکا به مدت چندین دهه بوده است و 650 هزار شغل و 35 هزار شرکت در سراسر کشور در این حرفه وجود دارد، اما با تعرفه های اخیر دولت دونالد ترامپ، صنایع آمریکایی و کارگرانشان در معرض خطر قرار گرفته اند.
بیل یرگین در ادامه می نویسد:
"ما خود را در میانه یک جنگ تجاری می بینیم، جنگی که تأثیرات مثبت اصلاحات مالیاتی را از بین می برد و آینده امیدبخش صنعت قایق‌سازی را به خطر می اندازد و کارگران آمریکایی و مصرف کنندگان را با خود به پایین می کشد. در پایان سال گذشته، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد به فکر وضع تعرفه بر ورقه های آلومینیوم وارداتی از چین است. پس از تحقیقاتی که ماه گذشته به پایان رسید، وزارت بازرگانی چندین بار بر واردات ورقه های آلومینیوم چینی تعرفه وضع کرد که در مجموع به 200 درصد رسید. این نوع ورقه آلومینیومی دقیقاً چیزی است که برای ساخت 44 درصد قایق های جدید بازار استفاده می شود: قایق های ماهیگیری آلومینیومی. در عین حال، دولت به طور کلی تعرفه های 25 درصدی بر فولاد و تعرفه های ده درصدی بر آلومینیوم وارداتی از تمامی کشورهای دنیا وضع کرد. وضع تعرفه کلی ده درصد بر آلومینیوم به اضافه 200 درصد تعرفه بر ورقه های آلومینیوم چینی به این معناست که تعرفه بر آلومینیوم چین بیش از 210 درصد است.


این تعرفه های تند و تیز در واقع شرکت های تولید کننده ای مانند «کورکت کرافت» را می سوزاند، ما در این شرکت به طور انحصاری از آلومینیوم آمریکا استفاده می کنیم، هرچند که بیش از 90 درصد آلومینیوم مصرفی در آمریکا توسط سازندگان آمریکایی قایق در داخل تولید می شود. دلیل این مسئله تعرفه هایی است که بازار جهانی را دچار اختلال کرده و بهای آلومینیوم داخلی را 20 تا 30 درصد افزایش داده است. این خبر بدی برای شرکت ما، کارگران ما و صنعت ماست.


ماه گذشته، تنش ها در جنگ تجاری افزایش یافت و 25 درصد تعرفه بر حدود 34 میلیارد محصول چینی اعمال شد. یک هفته بعد، دولت ترامپ فهرست بلند بالایی از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را منتشر کرد که مشمول تعرفه های جدید خواهند شد. فهرست اولیه شامل 300 قطعه مختلف بود که در صنایع دریایی مانند تجهیزات کشتیرانی استفاده می شود. در مجموع این سه تعرفه – 25 درصد محصولات مربوط به صنعت دریایی چینی، 210 درصد ورقه های آلومینیومی چینی، 10 و 25 درصد آلومینیوم و فولاد جهانی – هزینه های صنعت ما را بالا برده است. اما مسئله بدتر این است که شرکای تجاری ما که از تعرفه های جهانی دولت بر فولاد و آلومینیوم خشمگین شده اند، با اقدامات تلافی جویانه، قایق های ما را هدف قرار داده اند.
کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا – که 69 درصد از صادرات قایق های تفریحی ما و بخش عمده فروش خارجی شرکت کورکت کرافت را تشکیل می دهند – به ترتیب تعرفه های 10 درصدی، 15 درصدی و 25 درصدی تلافی جویانه ای وضع کرده اند. این تعرفه های جدید باعث می شود ما برای فروش قایق های خود در سراسر دنیا با مشکل و دشواری روبرو شویم و همین مسئله صادرات قایق ها و موتورهای تفریحی و مشاغل آمریکایی ها را به خطر می اندازد.
بیشترین نگرانی ما این است که توزیع کنندگان از سراسر دنیا سفارش های خود را با سرعت نگران کننده ای لغو می کنند و ما درباره تأثیرات این لغو سفارش ها بر کارکنان‌مان نگران هستیم. صنعت قایق سازی تنها صنعت تفریحی است که تحت تأثیر تعرفه های تلافی جویانه قرار می گیرد. شرکت کورکت کرافت در کنار سایر شرکت ها تمام تلاشش را خواهد کرد تا زیان را کاهش دهد، اما ما کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم. رهبران ما باید اقدام کنند و قبل از آنکه دیر شود مانع جنگ تجاری بی معنا شوند.
بسیاری از مردم آمریکا از توافق نامه های تجاری غیرمنصفانه درازمدت خسته شده اند ... اما سیاست های تجاری کنونی دولت او مبنی بر محافظه گرایی روزافزون به شکلی غیرمنصفانه صنایع تولیدی آمریکا را هدف قرار داده است و باعث خسارت درازمدتی بر کسب و کارها، مشاغل و خانواده های آمریکایی می شود. من از دولت می خواهم این تأثیرات زیان بار را در نظر بگیرد و در عوض تمرکز خود را بر تجارت جهانی بگذارد و توافق نامه های تجاری ای را مورد مذاکره قرار دهد که به نفع مردم آمریکاست. رفاه مردان و زنانی که در صنعت تولید آمریکا کار می کنند و همچنین خانواده های آنها به این موضوع بستگی دارد."

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: