تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۹۴
تعداد بازدید: ۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
به همت کارکنان سختكوش سکوی رشادت، عملیات رفع نشتی نفت از رایزر 18 اینچ خط انتقال نفت میدان رشادت به منطقه لاوان در كمترین زمان ممكن برنامه‌ریزی و با موفقیت اجرا شد.
به گزارش مارین نیوز، در ساعت 7 صبح روز شنبه 20 مردادماه اپراتور محوطه متوجه آغاز نشت نفت و گاز از رایزر خط اصلی انتقال نفت 18 اینچ سكو می‌گردد. پس از تشكیل ستاد بحران در سكو و منطقه و بررسی ابعاد رویداد به وجود آمده، تصمیم‌ گیری‌ های لازم از جمله بازدید فنی از خط مورد نظر صورت گرفته و با بررسی تصاویر تهیه شده توسط كمیته بحران منطقه در ساعت 8 صبح كلمپ 18 اینچ، ماده پراكنده‌ ساز نفت و فوم به سكو فرستاده شد. همزمان تمهیدات لازم برای ایجاد دسترسی به محل رایزر با فرش نمودن قسمتی از طبقه سطح آب با تخته و حمل داربست صورت گرفت.
پس از ایجاد سكوی دسترسی و نصب داربست در اطراف لوله و پایین آوردن فشار داخل خط، شستشو با آب شور انجام شد. به علت بالا آمدن سطح آب دریا (High Tide) و ایجاد وقفه‌ ای موقت تا ساعت 4 بامداد روز بعد عملیات تزریق آب به خط برای ایمن‌ سازی ادامه یافت.
سپس عملیات برشكاری زواید اضافی اطراف محل نشتی با بریدن دو عدد گوشواره جوش شده و دو عدد ساپورت پوسیده متصل به رایزر، زنگ‌ زدایی و صاف كردن محل نصب، كلمپ در محل مربوطه نصب و با تلاش همكاران عملیات در ساعت 14:30 به پایان رسید.
گفتنی است، اجرای موفقیت‌ آمیز این عملیات توسط کارکنان شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان در شرایط نامساعد دریا و با همكاری بسیار خوب كاركنان بهره‌برداری و تعمیرات سكو با پایش مداوم، بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: