تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۰۷
تعداد بازدید: ۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نصب تصویر فک خزری بر روی کشتی ‌های ایرانی در دریای خزر گفت: همدلی و همکاری خیلی خوبی بین ارگان‌های دریایی برای حفظ این گونه وجود دارد.
به گزارش مارین نیوز، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نصب تصویر فک خزری بر روی کشتی ‌های ایرانی در دریای خزر، اظهار داشت: با این کار پیام ضرورت حفظ فک خزری از سوی ایران به منطقه و دنیا منتقل خواهد شد.
پروین فرشچی با بیان اینکه خطر انقراض فک خزری جدی است، خاطرنشان کرد: در دهه ۹۰ میلادی جمعیت تنها پستاندار دریای خزر به یک میلیون فک می‌ رسید، در صورتی که اگر جهت جلوگیری از بین رفتن آنها اقدامات متعددی صورت گرفته بود جمعیت عظیم ۹۰۰ هزار فک خزری از بین نمی ‌رفت.
وی با اشاره به اینکه دلایل مختلف کاهش جمعیت فک خزری به کنوانسیون حمایت از حیوانات مهاجر ارائه شد تا این گونه را در نوع دو قرار دهند، گفت: در صورتی که این گونه در این دسته قرار بگیرد دیگر کشورها سهم شکار و صید ندارند و این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران از گذشته سهم نداشته است.
فرشچی ادامه داد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران با پیگیری‌ های سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه قرار گرفت و سال گذشته فک خزری درکنوانسیون حمایت از حیوانات مهاجر قرار گرفت.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ این گونه، همدلی و همکاری خیلی خوبی بین ارگان‌های دریایی وجود دارد و این طرح را به صورت مشترک با کمک کشتیرانی جمهوری اسلامی به انجام رساندیم.


شایان توجه است، همزمان با روز بزرگداشت دریای خزر و صیانت از زیستمندان دریای خزر (24 مرداد) با حضور معاون محیط‌ زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، امام جمعه بندرانزلی و مسئولین و مدیران کشتیرانی و دریانوردی، المان فک خزری با شعار "بگذار زندگی کنم" بر روی ۲۳ کشتی IRISL نصب و رونمایی شد.







منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: