تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۰۹
تعداد بازدید: ۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه ریزی برای شناورسازی تمام مغروقه های اروند و کارون که سمت ایران قرار دارند تا دو سال آینده خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ ترین برنامه‌ هایی که سازمان بنادر درطول سال های گذشته دنبال کرده شناور سازی مغروقه ‌هایی بوده که از دوران جنگ در دو رود کارون و اروند باقی هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه این مغروقه ‌ها حرکت کشتی های با وزن و ظرفیت بالا را محدود می کنند از این رو خارج سازی آنها یک اولویت مهم بوده است.
به گفته محمد راستاد، البته در کنار سیاست های ایران برای بهبود کامل ظرفیت دریایی این رود ها عراق نیز باید برای سمت خود برنامه ریزی کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت همکاری عراق در این زمینه نیز گفت: ایران در سال های اخیر همواره با طرف عراقی مذاکرات لازم برای خارج شازی مغروقه ها را پیگیری کرده و عراقی ها نیز وعده هایی داده اند که امیدواریم اجرایی شود.
به گفته راستاد، در صورت خارج سازی این مغروقه‌ها می‌توان امیدوار بود که توسعه فعالیت‌های خرمشهر و آبادان با سرعت بیشتری دنبال شود.
بر اساس این گزارش، باقی ماندن مغروقه های دوران جنگ در اروند و کارون باعث شده در سه دهه گذشته کشتی هایی که به عمق آبی بالایی نیاز  دارند امکان تردد در این دو رود را پیدا نکنند. مغروقه ها در سه حالت آب ایران، آب عراق و مرز مشترک هستند. ایران در طول سال های گذشته تعداد زیادی از مغروقه های سمت خود را خارج کرده اما عراق در عمل هنوز اقدام جدی نداشته است. 


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: