تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۱۰
تعداد بازدید: ۲۴۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بسته‌ حمایتی از 21 اردیبهشت ماه به فعالان اقتصادی و سرمایه‌ گذاران تعلق گرفته و بسته‌ های تشویقی دیگر برای خطوط کشتیرانی و لاینری به زودی به تصویب می ‌رسد.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری با پرداختن به مسائل مدیریتی بنادر بازرگانی کشور در دوره پس از خروج آمریکا از برجام و اقدامات سازمان بنادر در کاهش اثرات تحریم های ثانویه بر اقتصاد دریا، از ارائه بسته های جدید تشویقی و حمایتی به فعالان و سرمایه گذاران بندری خبر داد.

چالش های جدید فعالان بندری شناسایی می شود
محمد علی حسن زاده با بیان اینکه در شرایط جدید حاکم بر فضای تجاری کشور، بسته های حمایتی متعددی از سوی دولت در نظر گرفته شده است، افزود: برای کسانی که در بنادر به عنوان سرمایه گذار و یا فعال اقتصادی مشغول به فعالیت هستند، مواردی را که درآمدهای آنها را متاثر می کند، شناسایی کرده و پوشش داده ایم. 
حسن زاده از در دست تصویب بودند بسته مشخص حمایتی و تشویقی برای خطوط لاینری، خطوط فیدری و باکس اپراتور ها خبر داد و تاکید کرد: کلیه مصوبه های جدید حمایتی علاوه بر تخفیفاتی هست که پیش از این بر اساس کتابچه تعرفه ای سال ۹۷ اطلاع رسانی شده بود. 
"بسته حمایتی در حوزه ترانزیت و تجارت بین الملل" مشوق دیگری است که معاون معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر آن را در استفاده مطلوب تر از بنادر تجاری کشور، نسبت به گذشته، مناسب می داند. 
این مقام مسئول در امور بندری سازمان بنادر از خبر خوب دیگر در حوزه معافیت مالیاتی شرکت های فعال در مناطق ویژه اقتصادی بندری سخن گفت و با بیان اینکه بزرگ ترین بنادر تجاری کشور منطقه ویژه اقتصادی هستند، تاکید کرد: فعالان اقتصادی در بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و بوشهر در جنوب و همچنین در بنادر امیرآباد و نوشهر در شمال ایران مشمول معافیت مالیاتی خواهند بود و این کمک می کند تا در شرایط پیش آمده، فعالیت های شان اقتصادی باشد. 

تاثیر مثبت تغییر نرخ ارز بر افزایش صادرات از بنادر 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه تغییر نرخ ارز ریال با دلار باعث شد تا صادرات کشور طی ۴ ماه گذشته روند خوبی داشته باشد، گفت: در کنار این شرایط، سازمان بنادر و دریانوردی معافیت ها و تخفیفات خوبی را در زمینه صادرات به صادر کنندگان اعطا کرده و این تخفیفات همچنان برقرار است.
وی به بیان اینکه سال گذشته از محل درآمد سازمان بنادر و دریانوردی ۳۵۰ میلیارد تومان به صادر کنندگان تخفیف داده شد، گفت: این تخفیفات همچنان پابرجاست و حتی به واسطه مشوق های جدید، بیشتر هم خواهند شد.

برخورد با کاسبان تحریم 
معاون امور بندری سازمان بنادر با اشاره به وجود کاسبان تحریم در بازار حمل و نقل دریایی کشور همانند سایر بازارها و تحمیل منافع شخصی آنها بر منافع ملی، از تشکیل کارگروهی در همین زمینه خبر داد و گفت: بعضا در مواردی هزینه حمل و کرایه کالا ها افزایش پیدا کرد که در قالب کارگروهی مترصد هستیم هم موضوع کرایه ها را رصد کنیم و هم در نظر داریم با مدیریت این شرایط، اجازه ندهیم بیش از نرخ متعارف به هزینه ها اضافه شود. 
حسن زاده در اشاره به بخشی از تخفیفات تازه  ارائه شده به فعالان و سرمایه گذاران بندری از "بزنگری در اجاره ثابت و متغییر شرکت ها در بنادر" خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سایه این تدبیر و به رغم تحریم ها، درآمد های شرکت ها اقتصادی باشد.
به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان به صاحبان کالایی که بتوانند محموله های شان را خارج از مدت قانونی سه ماهه، ظرف مدت ۴۵ روز، از بنادر خارج می کنند و به سرزمین اصلی و بازار مصرف برسانند، تخفیفات مشخص ارائه می کند.

ارائه مهلت به شرکت های درگیر مجوز سرمایه گذاری 
"تخفیفات حقوق و عوارض بندری" (THC) بسته تشویقی دیگری بود که معاون امور بندری در حضور خبرنگاران به تشریح آن پرداخت و همچنین از تخفیف تعرفه برق فعالان بندری خبر داد و گفت: تا پیش از این دوره ساخت و ساز شرکت های سرمایه گذار بندری بر اساس قرارداد مفید به قید زمان بود، به دلیل شرایط جدید این دوره را تمدید می کنیم. همچنین بعضی از شرکت ها درگیر گرفتن مجوز برای ورود به سرمایه گذاری در بنادر هستند، برای یک بازه زمانی مشخص به این دسته از شرکت ها مهلت و دوره تنفس داده می شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
سلام . جناب مهندس . شمار خدا دیگر طرح تشویقی ارائه نفرمایید چون همزمان با فرمایش شما شرکت پخش فراورده های نفتی طی بخشنامه شماره 930/83532 مورخ 1397/05/27 مالکین شناورهای تجاری را که پرچم آنان . پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در خطوط بین المللی فعالیت دارند را حسابی تشویق کرد و قیمت سوخت این شناوران را به یک باره صد در صد افزایش داد. یعنی هر لیتر گازوئیل شد به عبارت 46208 ریال . و آمد تشویقش را دوبله کرد چون اگر کور سویی وجود داشت تا یک بابوگلابی بیاید این شناوران را خریداری کند با بر آورد اینکه برای انجام یک سفر از بنادر شمالی ایران به مقصد آستاراخان روسیه داشته باشد با احتساب هزینه های بندری در مبدا و مقصد نیاز به حداقل 500 میلیون تومان پول دارد که از بنادر شمالی ایران خالی کند و برود روسیه ((استاراخان )) آن هم نه کل بنادر آستاراخان فقط چند بندر محدود در آستاراخان که باری را از چنگال شرکت های خصولتی که در آن بندر هم بندر اختصاصی دارند و هم در ایران جایگاه حمایتی و قدرتی برباید و با کمترین نرخ به بنادر شمالی حمل کند که در بهترین شرایط 100 میلیون تومان ضرر بکند ولی چه پزی میدهد که سرمایه گذار در دریای مازندران است و مالک کشتی (دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است ) البته همه اینها در همین روزها اتفاق افتاده ها نه اینکه فکر کنید این از دولت نهم و دهم به ما منتقل شده ها . نه آقا ، دقیقا زمان فرمایش شما . دقیقا زمانی که چهره کریه تحریم داره نقاب از رخ می کشه و خودشو نشون میده . یعنی در زمانی که یواش یواش بار در بنادر کشورهای خارجی حاشیه دریای مازندران برای بنادر شمالی ایران {پشت بند نداره } یعنی حالیه انجام امورات بازرگانی که حمل و نقل هم جزیی از اجزای آن است دقیقا تبدیل شده به یک جنگ نامتقارن . باید تیم شناسایی . تیم عملیات . تیم خنثی سازی موانع . و تیم دل داشتن به اندازه قله دماوند را طلب می کند . برای شما با یک مثالی که عینیت دارد مسئله عنوان می کنم بخش خصوصی مالکین شناوران تجاری در شمال کشور تا قبل از ایجاد ارز ثانویه بواسطه اینکه شرکت خصولتی عنوان میداشت که می خواهد با انجام دامپینگ کاری کند که ناوگان خارجی از بازار ایران بروند آمد با حداقل نرخ مبادرت به حمل کالای وارداتی از کشورهای حاشیه دریای مازندران با ماخذ هر دلار 4200 نمود با این نکته که در همان زمان کالای صادراتی از ایران به این کشورها را با نرخ دلارآزاد معادل هر دلار 10000 نمود با مد نظر قرار دادن اینکه هزینه های بندری در کشورها ی روسیه . قزاقستان . آذربایجان . ترکمنستان بصورت دلاری پرداخت میشود . از طرفی هم ورود به این بنادر نیاز به این دارد که شناور درحال تردد به این بنادر از نظر پورت استیتی در شرایط ایده ال باشد که با توجه به سن شناوران بخش خصوصی می بایست در هر سفر به بنادر روسیه مبادرت به خرید قطعاتی نمایید که در ایران پیدا نمیشود و این مطلب هم مثل موریانه درآمد حاصله از کار را می خورد . از طرفی وقتی یک شرکت دولتی می آید با حداقل نرخ حمل مبادرت به حمل کالا می نماید و با توجه به توان و تعداد شناوران آنان و وصل بودن به منابع لا یضال مالی دولتی (هلدینگ بزرگ شصتا ) که در صورت کمبود منابع مالی می توانند از آن تغذیه شوند و برای بازرگان ایرانی بخش خصوصی جاذبه ایی ندارد مگر اینکه از همان نرخ پایین بخش خصولتی نیز نرخ خود را پایین تر اعلام کند یا اینکه بازرگان ایرانی تحمل نگاه از بالا به پایین بخش خصولتی را تحمل نکند و کششی به طرف بخش خصوصی داشته باشد .حالا در این شرایط که کل شناوران بخش کاملا خصوصی تعدادشان 22 فروند است می آیید نرخ سوخت این شناوران به یک شبه دو برابر می کنید اگر این تشویق است خدا رحم کند به تنبیه شما . اصلا پیش خودتان حساب کرده اید که چنانچه یک شناور 2500 تنی بخواهد از بنادر شمالی به مقصد روسیه و قزاقستان حرکت کند فقط اگر دو آیتم از هزینه های یک شناور را که سوخت و هزینه های بندری است را محاسبه نمایید به چند میلیون پول نیاز دارد مثلا برای 15 روز سفر (رفت خالی ) بر گشت با بار مصرف هر روز 3 تن سوخت (در بهترین شرایط ) یعنی یک چیزی در حدود 29000 دلار با نرخ هر دلار 85570 ریال =تقریبا 250 میلیون تومان فقط سوخت که به آن هزینه های بندری نیز اضافه میگردد چه در مقصد و چه در مبدا که معادل نصف قیمت سوخت میشود یعنی 125 میلیون تومان که جمعا میشود 375 میلیون تومان و این یعنی بدون لحاظ نمودن هزینه های دیگر یک شناور که شامل حقوق . آذوقه . تعمیرات متعارف . داک و تعمیرات ادواری . بیمه کشتی . هزینه های موسسات رده بندی و راهبری . خرید انواع روغن برای ماشین الات . خرید قطعاتی که گاها به روز کردن آنها الزامی است . و سود حاصله از سرمایه گذاری و دستمزد کار خود سرمایه گذار که یک کیسه نان و یک کوزه آب بدوش مترصد رفع مشکلات کار است . برای 2 ایتم هزینه که شده 375 میلیون تومان نرخ حمل کالایی که وزن آن 2500 تن است شما نرخ تعئین بفرمایید تا اینجا که تنی 15 دلار هزینه است {{مد نظر داشته باشید فقط با 2 آتیم }} شده 15 دلار ا . حالا فکرش را بفرمایید که دریای مازندران است با ویژگیهای خودش که بعضا بواسطه توفان 15 روز در پناهگاه می مانید . کشورهایی که مقصد شناوران ایرانی بدانجا است همچین ادارات علیه السلامی ندارند علاوه بر اینکه در نوبت دهی به اسکله ها عشقی کار می کنند زمان کار را عشقی می کنند . اگر توانستید با این اعداد ارقام و در رقابت با شرکتهای خصولتی و محدودیت بندری در مقاصد شناوران ایرانی و علاوه بر همه اینها درافت لازم جهت کشتیرانی با ظرفیت کامل در رودو کانال ولگا و بعد خود تحریمی ها بعضی از بخش های سازمان بنادر و دریا نوردی در بنادر خودی و از طرفی هم بواسطه اینکه کلا عادت کرده ایم که تعهد را در هنگام کار فراموش کنیم که این بر میگردد به آموزشگاهی که مبادرت به صدور کارت دریانوردی برای پرسنل ایرانی می کنند و تلقین این تفکر به پرسنل ایرانی که چرا من کار کنم و مالک کشتی حال کند گاها منجر به خساراتی میشود که جبران ناپذیر هستند . و اینکه سرمایه گذاری یعنی اینکه بیا هم مال و هم جانت را بگذار ولی برای انجام کار باید از اول تا آخر کار قربون و صدقه افراد چه در ادارات چه در مال شخصی خودت بشوی حرف زدن از تشویق میشود برده دل و جان من دلبر جانان من . دلبر جانان من برده دل و جان من . یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
سلام اولا اون موقع کرایه ها میاد پایین و به آقایان میگن کشتی دارها ورشکست شدن ، در جواب میگن کاری از دست ما برنمیاد و عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ هست ، حالا جالبه اینجا که خودشون از سوخت تا عوارض بندری رو گرون کردن ، میخوان کارگروه تشکیل بدن
دوما برای کی میخواین کارگروه تشکیل بدین
یه سازمان دولتی و‌اداره های دولتی وابسته یه این صنعت و چندتا شرکت دولتی و خصولتی فقط دارن کار میکنن ( مثل آرایشگرها که وقتی بیکار میشن سر همدیگر رو اصلاح میکنن )بقیه کشتیرانی های خصوصی همشون ورشکست و نابود شدن ، این وضعیت که دیگه انقدر بسته بسته نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
سازمان بنادر جلوی قطع شدن اینمارست کشتی ها رو نمیتونه بگیره بعد میخواد بسته حمایتی بده ؟!!!
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
آره بسته بدید
شما که بسته میدید چندتا اتفاق می افته :
۱. هرکسی که داخل دریا مشغوله احتمالا بدبخت میشه
۲. افرادی که تو خشکی هستند مثل پیمانکارهای عزیز ساخت بنادر نمایشی ، خوشبخت میشن
۳. یه بندر دیگه تو این مملکت در میاد ( فکر کنم این دفعه تو پارک چیتگر بسازن )
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
شما بسته نده ، فقط شرایط رو‌ درک کن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: