تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۱۱
تعداد بازدید: ۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهه‌ های قابل کشتیرانی کشور، گفت: رشد کمی ناوگان مسافری و ارتقاء ایمنی آنها در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
‌به گزارش مارین نیوز، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارتقاء ناوگان مسافری و رشد ایمنی آنها، اظهار داشت: رشد ایمنی همواره‌ در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
نادر پسنده ‌‌به فعالیت‌ سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌ امور دریایی کشور اشاره کرد‌ و گفت: توسعه دریا محور یکی از سیاست‌ های جمهوری اسلامی ایران‌ است که باید از چند وجه مورد توجه قرار گیرد. در توسعه دریا محور، یکی از جوانب، حمل ایمن و سریع و راحت مسافر از طریق دریا است که ‌سازمان بنادر و دریانوردی توجه به سزایی به آن دارد که البته نیازمند زیرساخت‌ های کافی از نظر ناوگان و شناورها، ایمنی و راحتی است.
پسنده با تأکید بر نظارت سازمان بنادر و اعمال حاکمیت در حوزه ایمنی تردد شناورها و ناوگان تجاری، بیان کرد: به منظور ارتقاء ایمنی شناورها، ‌از دو ابزار بازرسان کشتی‌ های تحت پرچم کشور و بازرسان کشتی‌ های تحت پرچم سایر کشورها، استفاده می‌ کنیم.
وی افزود: در سه سال گذشته با برگزاری نظارت‌ های دوره‌ ای خاص به طور متمرکز روی شناورهای مسافری و سنتی سعی کرده‌ ایم، همه مشکلات ایمنی را احصاء کنیم و برنامه‌ ای برای اصلاح مشکلات ایمنی شناورها داشته باشیم.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: این گروه‌ های بازرسی از بازرسان پرچم، بازرسان ثبت شناور و بازرسان مؤسسات رده‌ بندی تشکیل شده است، تا هر بخش، نواقص را بررسی و برای پیگیری در دستور کار قرار دهد. همچنین دوره‌ های بازرسی متمرکز علاوه بر بازرسی‌ دوره‌ ای انجام شده است.
پسنده بیان کرد:‌ برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی توسط ناوگان کشتیرانی تحت پرچم ایران، اقدامات گسترده‌ ای توسط خطوط کشتیرانی انجام شده است که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، از طریق تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌ های ملکی تحت پوشش پرچم کشور، صورت می‌ گیرد.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: استراتژی بخش دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهه‌ های قابل کشتیرانی کشور است، بدین منظور که از طریق سیستم‌ های الکترونیکی و ایجاد هماهنگی بین تجهیزات مختلف نظارتی مثل رادارهای VTS سیستم LRIT، سیستم‌ های AIS ساحلی و ماهواره‌ ای و سیستم‌ های نقطه‌ یاب و سیستم‌ های ردیاب همه آبراهه‌ های قابل کشتیرانی کشور را به صورت متمرکز مدیریت می‌ کند.
وی گفت: این پروژه تحت عنوان طرح جامع کنترل و پایش الکترونیکی آبراهه‌ های قابل کشتیرانی کشور با همکاری اداره‌ کل مهندسی تجهیزات سازمان بنادر اجرا شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: