تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۱۶
تعداد بازدید: ۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از خارج سازی مغروقه نوید در لنگرگاه بیرونی بندر بوشهر خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: شناورهای مغروق به دلیل پتانسیل ایجاد معضلات مختلف دریانوردی و محیط زیستی، همواره از نگرانی‌های مدیریتی و اولویت‌های  اجرایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به شمار آمده است.
سیاوش ارجمند زاده بیان کرد: از جمله پیامدهای ناشی از این شناورها می توان به ورود آلاینده ها به بخش ساحلی و دریا، مسدود شدن خطوط کشتیرانی، افزایش بیش از حد مجاز فلزات سنگین و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی دریا اشاره نمود که در صورت ورود به زنجیره غذایی مخاطرات انسانی و اجتماعی برای ساکنین شهر بوشهر به دنبال خواهد داشت از این رو به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و حوادث احتمالی در عملیات دریایی و حفظ ایمنی دریانوردی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی خلیج فارس و مدیریت اثر بخش این معضلات، این اداره کل خارج سازی مغروقه ها را در دستور کار خود قرار داده است. 
ارجمند زاده افزود: مغروقه کانتینر بر نوید از جمله شناورهایی است که در لنگرگاه بیرونی بندر بوشهر غرق گردید و به دلیل موقعیت غرق کشتی در سالیان گذشته از نقاط پر ریسک در عملیات دریایی به شمار می آمد که در شرایط بحرانی امکان بروز سوانح دریایی را نیز در پی داشت. لذا این اداره کل به توجه به اهداف فوق الذکر، در سال ۱۳۹۶ اقدام به خارج سازی مغروقه مذکور نمود.
وی اضافه کرد: با تایید طرح اولیه خارج سازی مغروقه توسط ناظرین این اداره کل، ابتدا مغروقه نوید مورد بازدید اولیه زیر آبی، شناسایی مخازن و وضعیت بدنه قرار گرفت. سپس بعد از هوابند نمودن مخازن، مغروقه به صورت وارونه شناور گردید و با لنگر مغروقه مهار شد. در نهایت مغروقه در مورخ ۹۷/۴/۱۳ با تلاش پیوسته تیم نظارت و گروه پیمانکار و مشاور با روش تزریق آب و تخلیه هوا به مخازن بالا و پایین شناور شد و در حال حاضر به منظور اسکراپ به کشتی سازی در بندر بوشهر انتقال یافته است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: