تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۲۹
تعداد بازدید: ۲۴۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
یک مقام مسئول با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی، افزایش قیمت و تاخیر در تخصیص سوخت شناورها موجب ضرر سنگینی شده است، گفت: قیمت سوخت تحویلی به شناورها، ۱۰۰درصد افزایش یافت.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی به موقع و شفافیت در قیمت‌گذاری سوخت موجب ایجاد نارضایتی برای مالکان شناورها شده است، اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد افزایش ١٠٠ درصدی قیمت سوخت تحویلی به شناورها بودیم که در نتیجه این افزایش، حمل و نقل دریایی به شدت کاهش یافته؛ این در حالی است که به تازگی میزان نارضایتی کشتی‌داران افزایش یافته و در نهایت شاهد اعتراضاتی بودیم.
عبدالحسین خدری ادامه داد: از هفت عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی، چهار عضو دولتی بوده که از جمله آنها، شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است؛ این در حالی  است که ضعف در اطلاع رسانی و همچنین تعیین قیمت بالای سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، دامن‌گیر همه فعالان این حوزه در بخش دولتی و خصوصی شده است.
به گفته خدری، روش قیمت گذاری سوخت تحویلی به شناورهای دریایی بر اساس فوب خلیج فارس و با احتساب دلار ٤٢٠٠ تومانی بود؛ در حالیکه اکنون معیار محاسبه دلار برای سوخت تحویلی معادل بازار آزاد با نرخ بازار ثانویه است که به این ترتیب، ٤٠ درصد هزینه های صادراتی مربرط به تامین سوخت می شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی با اشاره هزینه بالای صادرات در ایران به دلیل دوری از مقاصد صادراتی، افزود: بسیاری از محصولات صادراتی در گروه موادغذایی فاسدشدنی هستند که از مسافت های دور، بارگیری شده و به مقاصد بندری برای صادرات حمل می شوند، بنابراین مقوله زمان در روند صادرات محصول با توجه به اینکه ذات حمل و نقل دریایی زمان بر بودن آن است، بسیار مهم است. این در حالی است که در خوشبینانه ترین حالت، روند تخصیص سوخت ٢ روز زمان می برد.
وی با اعلام اینکه خرید سوخت از بخش داخلی اجباری است، اظهار داشت: در صورتی که سوخت خود را از خارج از ایران خریداری کنیم، به منزله قاچاق محسوب شده و شامل جریمه می شود؛ بنابراین به نظر می رسد مقوله صادرات و مشکلات آن اهمیتی برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نداشته باشد؛ چرا که تغییر مدام قیمت سوخت و عدم اطلاع رسانی و حتی در برخی موارد تعیین تاریخ افرایش قیمت سوخت پس از انجام صادرات، ضرر سنگینی را متوجه فعالان این حوزه که بخش دولتی را نیز شامل می شود، وارد کرده است.


منبع: مهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنده خدا
|
United States
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
سلام علیکم . یا خدا ، خلاصه یک نفر از مسئولین با آگاهی از مراتب و با سانسور از کلیت مشکلات حرفی را زد .گاهی اوقات انسان فکر می کند تصمیمات برای انجام امور پس از صرف نهار که همراه بوده با مقدار زیادی سیر و ماست که آدم دلش میخواد کنار سفره چرت بزنه گرفته می شود یعنی اصلا فقط می خواهند چرت بزنند و در همون حال خدم و حشم می آیند و امضایی می گیرند که آن امضا خانه یک گروهی را خراب می کند و با خاکستر همسان می کنند من نمی دانم بر خلاف صداقت و در عین حال جسارت مقید به ادبی که در رسانه وزین مارین نیوز وجود دارد آیا مطلب مندرج در این رسانه را مسئولین یا حتی مسئول روابط عمومی آنها می خوانند ؟ آقای خدری آیا اگاه هستید دقیقا در زمانی که بهاء سوخت را صد در صد افزایش می دهند که جناب آقای محمد علی حسن زاده معاونت محترم امور بندری و اقتصادی سازمان محترم بنادر و دریا نوردی کشور صحبت از ارائه بسته های جدید حمایتی و تشویقی می فرمایند که همزمان با همین موضوع باز در همان حالت چرت بعد از نهار ماخذ پرداخت عوارض بندری در بنادر جمهوری اسلامی ایران از مبلغ هر دلار معادل 4200 تومان به ماخذ 9000 تومان افزایش می یابد و در همین مقطع بهای سوخت از لیتری 2500 تومان به 5000 تومان . و جالبتر از همه اینکه سازمان تعزیرات حکومتی به برای وارد کننده خط و نشان می کشد که حق افزایش قیمت کالای وارده شده را ندارید و اگر افزایشی صورت پذیرد شما را در دادگاه مفاسد اقتصادی محاکمه خواهیم نمود با نیم نگاهی به صدور حکم اعدام .
حالا در ایران شرایط مالکان شناوران تجاری ایران از شدت تشویق به عمل آمده دارند دارند در آسمانها پرواز می کنند . که در حال پرواز تیر غیبی رها شده از بخش خصولتی او را سر نگون می کند . همانطوری که آقای خدری به ماهیت اعضای هیت مدیره اتحادیه مالکان کشتی های ایرانی اشاره نمودند از هفت عضو این مجموعه 4 عضو آن دولتی می باشند که رئیس کل آبن محموعه جناب آقای سعیدی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می باشند . و دیگر هم شرکت نفتکشهای جمهوری اسلامی ایران . این شرکتها که مشکلی تحت عنوان مسائل کمبود مالی ندارند وصل هستند به صندوق دولت . مشکل بار هم که ندارند چون از یک طرف هم به شرکت نفت وصل هستند و از طرف دیگر به مراکز تصمیم گیری تجاری ایران . و علاوه بر همه اینها خود سازمان محترم بنادر و دریا نوردی شده ویترین نمایش قدرت مالی این شرکت ها مثلا شما بیاید در یک بندر شمالی ایران مثل بندر انزلی کل سیلوها و انبار های اختصاص داده شده برای غلات را که سرمایه گذار آنها بخش خصوصی که باز در ماهیت آنها شک و شبهه وجود دارد را با یک فقره سیلوی غلات ایجاد شده توسط بخش خصولتی مقایسه و محاسبه نمایید . آنگاه فکر کنید بخش مالکان تجاری متعلق به بخش خصوصی می خواهند وارد حمل غلات بشوند اولا که در مبدا حمل باید از موانع ایضایی بخش خصولتی که در آن کشور مثل رویسه هم بندر اختصاصی و هم نفر استخدامی رسمی همراه با نفر اجیر شده که بر کوچه و پس کوچه های ارتباطات زیر میزی کشور مبدا اشرافیت کامل دارد و گاها می تواند با اشاره ایی هر شناور بخش خصوصی را که پای خودش را از گلیم اش درازتر کرده و وارد حوزه اقتصادی آنها شده که آن هم نه از روی میل بلکه بواسطه اجبار ناشی از ناچاری و عدم وجود کالا به مقصد بنادر شمالی ایران می خواهد غلاتی را به بنادر ایران حمل کند اولین سوالی که برای خریدار ایرانی که قصد حمل کالا خود با ناوگان ایرانی را دارد اینکه با توجه به اینکه شش ماه از سال در شمال کشور همراه با بارندگی است و ترخیص غلات از گمرک شرایط خاص خودش را دارد که اولین آن قرنطینه آفات نباتی است وقتی کالا خود را به شمال کشور رساندم آن را در کجا باید دپو کنم ؟ آقای مالک کشتی بخش خصوصی شما انبار و یا سیلوی مورد نیازم را می توانید تامین نمایید ؟ مالک کشتی بخش خصوصی که بواسطه مشکلات دچار گیجی شده می گوید نه . و وارد کننده هم می گوید شرمنده کشتیرانی خصولتی همه این امکانات را دارد و بعد از آن است که رویای آون چرت بعد از نهار مسئول تعبیر می شود دوستی دارم که پدر خدا بیامرزش همیشه این جمله را می گفت که :اگر خداوند بخواهد یک نفر را غصب کند اینطور نیست که لحاف و تشک انسان را به حیاط بیاندازد یک مکافاتی می دهد بنام مسئول بی فکر و اندیشه که ما اکنون به آن گرفتاریم . حال خوب است که این مسئولین یک خوفی از بصیرت و نگاه نافذ یک سید بزرگوار دارند وگرنه که حساب ما با کرامین کاتبین بود . آخر کدام عقل سلیمی حکم می کند در دوره ایی که تمام دنیا با هم ید واحده شده تا پشت ما را بخاک اقتصادی بزنند مسئول اقتصادی خودمان بر روی خاکی که قرار است پشت ما با آن بر خورد کند تیغ می ریزد .با همکاران صحبت می کردم که آقایون بیایید برویم پیش مسئولین و بگوییم که خانه مان در حال خراب شدن است آقای مدیر کل . آقای استاندار . آقای وزیر . آقای معاون وزیر نمی بینید که داریم ورشکست می شویم نمی بینید ورشکستی ما منجر به بیکاری گروهی می شوند نمی بینید اگر ما کار نکیم بخش های دیگر نیز کار نخواهد داشت نمی بینید اگر ما نتوانیم در این عرصه بمانیم بیگانه به این عرصه ورود می کند نمی بینید اگر مرد خانه برای خانه نان نبرد بیگانه با چشم ناپاک به خانه اش نان خواهد برد . اگر قدری می فهمید یه تکانی بخورید . یک حرکتی بکنید . گیرم که درآمد سازمان ات را بالا بردی . از بالا بردن آن که مردم متنفع نمی شوند لابد یا اضافه کاری خودت یا یاران می شوند یا حق ماموریت یا پاداش یا هزار کوفت و زهر مار . نکنید . این کار را نکنید . والله این مردم گناه داره . مردم نجیبی هستند . والله با نظام مشکل ندارند شما دارید کاری می کنید که نظام را مشکل دار نشان دهید نه اینکه نمی دانید چه می کنید بلکه دانسته می کنید دقیقا مثل پسری که آرزوی داشت پدرش بمیرد ..... نکنید نا پدری دمار از روزگار شما در می اورد . از ما گفتن بود . ما با انقلاب اسلامی جوان شدیم و با انقلاب اسلامی به جنگ با ناحق رفتیم و جان دادیم . برای تک تک امورات خودمان جان دادیم و اکنون با همین انقلاب مقدس پیر شده ایم میخواهیم برای وراث خودمان خوبی بجا بگذاریم نکنید این کار را نکیند که وجاهت انقلاب ما برای جوانان ما نا زیبا باشد . خدا را خوش نمی آید و یادتان باشدما جوانی داده ایم برای پیری خیلی دلبسته زندگی نیستیم . اگر دلبستگی هست برای اعتبار و عزت مان است ما را بی عزت نکنید .
بنده خدا
|
United States
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
امروز حرف های آقای رئیس جمهور را شنیدید که چگونه قاچاق سوخت را مدیریت کرده اند ؟خدایی معادلات ایشان دست فیثاغورس را از پشت بسته ! می گوید قیمت سوخت را بر اساس پیمایش وسیله محاسبه کرده ایم و بالاتر از حد را به یک نرخ دیگری می دهیم . به نرخی که برای قاچاقچی بواسطه قیمت بالا بودن سوخت در ایران صرفه اقتصادی ندارد ایشان علی الظاهر برای این مورد اساس را گذاشته بر پیمایش یعنی مسافت +قدرت موتور +مقدار سوخت مصرفی انشاء ایشان خیلی عالی است اما از آنجایی که نمی خواهد کسی در املا نمره خوبی داشته باشد می آید در اول املا می گوید بنویسید اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و اما بعد قسطنطنیه پایتخت ویلات عثمانی بوده است . این املا بر شاگردانی می گوید که در کلاس دوم هستند و نتیجه آن می شود که همه در ابتدا نمره صفر می گیرند اگر اولیای دانش آموز به چگونگی املا ایراد بگیرند بلافاصله محکوم میشوند ..... مگر چه گفته ایم در ابتدای امر ابلیس را لعنت کرده ایم و سپس از خداوند منان یاد کرده ایم این چه ایرادی دارد حالا تو دو شبانه روز بگو آقا جان این بچه تا کنون فقط الفبا را یاد گرفته و این کلمات برای او اولا غیر فهم است در ثانی خارج از کتاب . او وسیله ایی دارد که عمل خودش را توجیه کند .
یکی پیدا نمی شود به آقا رئیس جمهور بگوید که دوره کبوتر نامه بر تمام شده حالیه اگر تلفن همراه خودت را روشن کنید و بر آن سیستم مارین ترافیک یا چند سیستم دیگر را نصب کنی .... می توانی هر شناور تجاری ایرانی و خارجی را رصد کنی و بدانی که این شناور از کجا به کجا و با چه سرعتی دارد پیمایش می کند حتما می گویید خب نظارت بر این امر با چه کسی باشد مگر شما نمی فرمایید که خیلی از نهاد ها بر امر قاچاق نظارت دارند الحمدالله و الی ماشاالله ما کارشناس در گمرک و سازمان بنادر داریم که هنگام وقت اداری در پشت میز خود با کامپیوتر اداری مشغول بازی و فال گیری با ورق هستند و هیچ شناوری در هنگام ورود و خروج به بنادر رسمی ایران خارج از چارچوب نظارتی آنان نیستند چگونه است که پرت استیت سازمان بر صدای بوق کشتی حساسیت دارد ولی نمی توانند سوخت مصرفی و میزان مصرف آن و طی طریق کردن آن را محاسبه نماید؟ اگر میخواهید به فکر این مردم نجیب باشید سورنا را از سر گشادش نزنید . شرکتهای خصولتی دارید . با مدیرانی که خودشان یک قایق پارویی از خودشان ندارند ولی در تقابل با مراجعه کننده و مشتری با امکاناتی که از بیت المال خریداری شده و اینان فقط مدیران راهبری آن هستند چنان کبکه و دبدبه دارند که در صحبت کردن با آنان به انسان حس بردگی و مقام آنان را نمرودی می بیند . ارباب رجوع بیچاره هم چاره ایی ندارد جز اینکه هر آنچه آنان می گویند ایشان در پاسخ بگویند چشم . اطاعت امر . بر روی چشم . ای مرده شور ببرد این نانی را که انسان برای بدست آوردن آن باید اینقدر تحقیر شود . می گویید اگر تورم 60 درصد شده در عوض حقوق جماعت نیز دو برابر شده . اما نمی گویند از جیب کی .؟ نمی گویند که گازوئیلی که مثلا ناوگان شرکت هدایت کشتی و یاخط دریا بندر که ماخذ دریافت عوارض بندری آنان بر مبنای دلار است که الحمدالله از هفته پیش به استناد بسته تشویقی سازمان بنادر از 4200 تومان به 9 یا 10 هزار تومان افزایش داده در حالی که این ناوگان از بنادر شمالی حتی 10 مایل هم دورتر نمی روند و گازوئیل را لیتری 300 تومان می گیرند و اما در عوارض بندری دلاری از جماعت پول می گیرند آن هم هر دلار 10000 تومان . می بینید چطور قاچاق را مهار و حقوق را افزایش می دهند .


حتی عدالت هم به نحو مطلوب انجام نمی شود یعنی الان اون حقوق بگیر هم توی هزینه های زندگی لنگ می زنه سرمایه گذار هم داره غرق میشه . اما ایشان افتخارش اینه که به رئیس بانک مرکزی دستور داده اند که ارز وارد بازار نکنند چون معادل ریالی آن را از جماعت به تله افتاده سرمایه گذار بخش خصوصی میگیره . این چه تعادلیه آخه که بشود یک زندگی که در اون طلاق عاطفی حاکم شده ولی برای اینکه بچه ها آوره نشوند فقط با هم زندگی کنند بعبارتی سرمایه گذار بخش خصوصی فقط مانده که حقوق بدهد و هزینه کند چه به دولت پرداخت کند چه به جماعت دلش خوش باشد که نامش سرمایه گذار است . اگر پیمایش است خب همین موضوع را در این وضعیت داغان بازار و رکود کاری برای ناوگان تجاری شرایط کار را فراهم کنید شده مثل سرعت گیر در جاده ها نمی توانید جاده را عریض کنید و امکانات ترافکیی را افزایش دهید می آیید سرعت گیر زیاد می کنید و بعد هم کلی با اون پز می دهید که همه چیز آرومه و من چقدر خوشبختم . هر قدر میخواهم ننویسم می بینم دلم دارد می ترکد . یاد یک کارتون افتادم که در یک جمعی یک نفر سخنرانی میکرد و یک عده انسان بگوش بودند ولی این جماعت انسان از چشم سخنران گوسفند دیده می شدن . الان دقیقا احساس گوسفند بودن دارم . یا علی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: