تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۳۵
تعداد بازدید: ۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
طرح تحول صنعت دریایی کشور با همکاری ۴ وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.
به گزارش مارین نیوز، مراسم رونمایی طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در صنایع شهید توحیدی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.


این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی و براساس مصوبات نهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در راستای جایگزینی شناورهای استیجاری، سکوهای نفتی شناورهای مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، تولید تعدادی از شناورهای مرتبط با وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی را در دستور کار قرار داده است.
اساس این طرح بهینه سازی ناوگان حمل و نقل کالا و فرآورده‌های نفتی، نوسازی شناورهای خدمات بندری و امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی با شناورهای ساخت داخل مطابق با سند راهبردی ده ساله صنعت دریایی اجرایی خواهد شد.
با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از خروج صدها میلیون دلار ارز از کشور، اشتغال زایی پایدار، کاهش تهدیدات ناشی از خروج شناورهای استیجاری خارجی در زمان تحریم، ارتقای توان تولید داخلی، توسعه فناوری های نوین دریایی و بومی سازی زنجیره تامین را در پی خواهد داشت.
این طرح همزمان در صنایع جنوب در بندر عباس، صنایع شمال در بندر انزلی و تهران، در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به طور همزمان از امروز آغاز شد.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی کشور و امیر سرتیپ بنی طرفی رئیس سازمان صنایع هوایی کشوردر این مراسم حضور داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: