تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۳۹
تعداد بازدید: ۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
سکوی دریایی فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بوشهر برای حمل به موقعیت نصب در آب های خلیج فارس بارگیری شد.
به گزارش مارین نیوز، پس از اتمام موفقیت آمیز مراحل ساخت، بارگیری و مهاربندی عرشه اقماری ۱۴c، این سازه دریایی صبح امروز (شنبه، ۱۰ شهریور ۹۷) برای نصب در موقعیت مخزنی خود در پارس جنوبی، راهی آبهای خلیج فارس شد.
سکوی ۱۴c با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش با استقرار در بخش اقماری مخزن فاز ۱۴ میدان گازی مشترک با قطر، پس از نصب و راه‌اندازی، برداشت ذخایر هیدروکربوری از میدان پارس جنوبی را آغاز خواهد کرد.
انجام عملیات بارگیری و انتقال سکوی اقماری ۱۴c به دلیل موقعیت قرارگیری آن در بین دو سازه دریایی دیگر مستقر در یارد صدرا از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بود که با تلاش و تخصص مهندسان داخلی با موفقیت به پایان رسید.
شناور FLB124 حامل عرشه دریایی ۱۴c به منظور نصب این ابرسازه ۲۲۰۰ تنی صبح امروز از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به آب انداخته شد تا دومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از رسیدن به موقعیت خود در میدان مشترک گازی با قطر، توسط شناور نصاب 5هزار تنی HL نصب و عملیات اتصال بخشهای مختلف آن آغاز شود. 
پیش‌بینی می‌شود، عملیات نصب دومین سکوی دریایی طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی هفته آینده آغاز شده و تا نیمه دوم مهرماه سال جاری به پایان برسد.
این دومین عرشه فراساحلی است که در قرارداد همکاری مشترک شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا به اجرا درمی آید.
انجام 100 درصدی عملیات ساخت، بارگیری، مهاربندی و انتقال سکوهای فاز 14 پارس جنوبی با تکیه بر نیروهای متخصص داخلی نشان از تحقق عملی حمایت از کار و کالای ایرانی در طرح های توسعه پارس جنوبی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: