تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۴۲
تعداد بازدید: ۲۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشتی ‌های کانتینر بر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی منوط به تهیه ناوگان مورد نیاز از تولیدات داخلی، مکانیزم‌ های حمایتی و تسهیلات مناسب را فراهم می ‌کند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دویست ‌و هفتمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضا و نمایندگان، درباره شرایط ناشی از تحریم و معضلات نوسانات ارز و میزان تأثیر آن در نرخ کرایه حمل دریایی و راهکارهای پیشنهادی حمایت ناوگان ملی کشتیرانی اظهار داشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای ناوگانی است که می‌تواند در شرایط سخت کشور را نجات یا شرایط را تغییر دهد. البته همواره مکانیزم‌ های حمایتی برای دوران تحریم و شرایط معمول از ناوگان این شرکت برقرار بوده است.
محمد راستاد افزود: با توجه به شریط حاکم بر کشور برای حمل کالاها از طریق کشتی‌ های کانتینر بر، مکانیزم‌ های حمایتی جدید با مشورت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعریف و اعمال شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به نظر می‌رسد مدیریت و نظارت در حوزه حمل‌ و‌ نقل و نرخ‌ های آن باید به طور جدی تحت نظارت و مدیریت قرار گیرد.
وی پیشنهاد کرد؛ مکانیزم‌ های حمایتی مدنظر کشتیرانی جمهوری اسلامی خارج از چارچوب‌ فعلی مانند هزینه سوخت به‌ طور جداگانه با حضور نمایندگان وزارت نقت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
راستاد در رابطه با نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشتی ‌های کانتینر بر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی منوط به تهیه ناوگان مورد نیاز از تولیدات داخلی، مکانیزم‌ های حمایتی و تسهیلات مناسب را فراهم می ‌کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
United States
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
سلام . جناب مهندس راستاد خداوند شما را سلامت و تندرست نگه بدارد و اموات شما را رحمت کند که اصل مطلب را رک و راست فرمودید که :( در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به نظر می‌رسد مدیریت و نظارت در حوزه حمل‌ و‌ نقل و نرخ‌ های آن باید به طور جدی تحت نظارت و مدیریت قرار گیرد.
وی پیشنهاد کرد؛ مکانیزم‌ های حمایتی مدنظر کشتیرانی جمهوری اسلامی خارج از چارچوب‌ فعلی مانند هزینه سوخت به‌ طور جداگانه با حضور نمایندگان وزارت نقت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
راستاد در رابطه با نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشتی ‌های کانتینر بر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی منوط به تهیه ناوگان مورد نیاز از تولیدات داخلی، مکانیزم‌ های حمایتی و تسهیلات مناسب را فراهم می ‌کند.)و تکلیف بخش خصوصی را معلوم کردید بعبارتی فرمودید شما یک ناوگان می شناسید و آن هم ناوگان متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکتهای اقماری آن است و بقیه یعنی بخش خصوصی بچه های زن صیغه ایی این مجموعه هستند و بروند بمیرند . دلمان از این نگاه و روش گرفت . شما بفرمایید فدای سرم مگه ما گفتیم که وارد این عرصه بشوید . غلط خوردید که آمدید در این بخش سرمایه گذاری کردید هر چند برآیند و نتایج کارسازمان محترم بنادر و دریا نوردی اینموضوع و تفکر حاکم بر شرایط کار را عملا به بخش خصوصی نشان داده است . وقتی که جنابعالی سکان هدایت سازمان معظم بنادر و دریا نوردی را بدست گرفتید بارقه ایی از امید برای بخش خصوصی ایجاد شد بارقه ایی که اساس آن بر این بوده که شخصی بر مصدر امور نشسته که همه اجزای کار را در بنادر و دریا تجربه کرده پس یقینا عدالت در امور به اجرا خواهد آمد یقین داشتیم که ریاست سازمان محترم بنادر و دریا نوردی اشرافیت کامل بر این مطلب دارند که در سالهای اخیر طناب ناوگان بخش خصوصی ی بسته شده به اسکله سازمان بنادر و دریا نوردی آنقدر نازک شده که با کمترین نامحبتی از طرف قیم خود پاره شده و اجزای آن که یک عده سرمایه گذار و کار کنان بخش خصوصی که کم هم نیستند در آبهای اسکله های داخلی غرق می شوند . آقا والله همه بخش خصوصی قاچاق چی نیستند . آقا والله بالله تل الله در شمال کشور تا کنون یک مورد قاچاق گزارش نشده است . آقا محترم دریای شمال کشور بر خلاف دریاچه بودن با خلیج فارس فرق می کند این را از ابواب جمعی خود در بنادر شمالی کشور استعلام فرمایید گاهی پیش می آید که این دریاچه 15 تا 20 روز طوفانی می شود و در این شرایط وانفسای گرانی سوخت و بالا رفتن هزینمه های بندری خانگی و نبود کالا جهت حمل و نقل برای کشتیرانی بخش خصوصی . و نداشتن امکانات دولتی در بنادر خارجی حاشیه دریا خزر و یخبندان کانال ولگا در 5 ماه آخر سال و پرداخت هزینه یخ شکن جهت تردد در این آبراهه کمر بخش خصوصی شکسته و در حال فرو پاشی هستند شما به خدا حداقل حمایت و تبلغ خودتان را از بخش دولتی به اینگو نه هویدا نفرمایید بخش خصولتی به میزان کافی و وافی از رانت مجامع متصله خود اعم از صندوق ضمانت و شصتا و صندوق مالی لا یزال خود بر خوردار است والله ما مسلمانیم و از اسراییل نیامده ایم . از روزی که چشم باز کرده ایم دریا را دیده ایم و از آن ارتزاق کرده ایم با این همه حمایت علنی از بخش دولتی و خصولتی که غرور و نخوت آنان را زیاد تر می کند بخش خصوصی چگونه با آنان نه رقابت بلکه چگونه بتواند وجود داشته باشد . شما بفرمایید ما چه گلی (خاک رس و یا ماسه کنار ساحل ) بر سر خود بمالیم .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: