تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۶۱
تعداد بازدید: ۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران از نظر ظرفیت جزو 20 کشور اول جهان در صنعت دریانوری محسوب می‌شود، گفت: کشتی‌های ایرانی از نظر مطابقت با استانداردها حداقل نواقص را داشته و در تفاهم‌نامه‌های مختلف منطقه‌ای کنترل و بازرسی ایمنی کشتی‌ها در لیست سفید قرار دارد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز جهانی دریانوردی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کل IMO که در تهران برگزار شد با بیان اینکه 70 سال از تصویب کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی دریانوردی می‌گذرد، گفت: نمی‌توان نقش مهم IMO در تامین ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست به واسطه تدوین و اجرایی کردن کنوانسیو‌ن‌ها و پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد نادیده گرفت.
محمد راستاد افزود: در این 70 سال همواره شاهد ارتقای کیفیت و بهبود صنعت کشتیرانی از جهت وظیفه ذاتی IMO بوده‌ایم. هر حادثه بزرگی که منجر به بروز خسارات مالی، جانی و ایجاد آلودگی‌های نفتی در دریاها شد ضرورتی برای تدوین مقررات جدید یا اصلاح مقررات جاری مرتبط با ایمنی در دریا و حفاظت از محیط دریایی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با روند رو به رشد حمل و نقل دریایی و نیاز بشر به صنعت کشتیرانی اگر IMO در این 70 سال فعال نمی‌بود جهان شاهد فجایا و حوادث بزرگ در دریاها بود.
وی با اشاره به دو کنوانسیون بین المللی مهم در صنعت دریایی اظهار داشت: دو کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریاها و جلوگیری از آلودگی‌ها توسط کشتی‌ها می‌توان دو بازوی اصلی تامین کننده اهداف نهایی  IMO یعنی کشتیرانی ایمن‌تر و دریاهای پاکیزه ‌تر دانست.
راستاد ادامه داد: انواع کشتی‌ها سالانه میلیاردها تن کالا را بین پنج قاره جهان با حداقل خسارت مالی و جانی و زیست محیطی حمل می‌کنند که این امر را باید مدیون IMO و جامعه جهانی باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران نیز به عنوان یکی از اولین کشورهایی است که به عضوریت IMO درآمده و پیرو قوانین این سازمان بین المللی بوده اظهار داشت: ما با دارا بودن سواحل طولانی بنادر تجاری متعدد و ناوگان از نظر ظرفیت جزو 20 کشور اول جهان محسوب می‌شویم و کارنامه قابل قبولی در تامین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی داشته‌ایم.
راستاد افزود: کشتی‌های ایرانی از نظر مطابقت با استاندارد ها حداقل نواقص را داشته و در تفاهم‌نامه‌های مختلف منطقه‌ای کنترل و بازرسی ایمنی کشتی‌ها در لیست سفید قرار داشته‌اند.
راستاد تاکید کرد: دریانوردان ایرانی از جمله دریانوردان خبره جهان هستند که طی سال‌های طولانی فعالیت در صنعت کشتیرانی مدرن حداقل سوانح مرتبط با ایمنی و زیست محیطی را به ثبت رسانده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از نظر ایفای نقش در تدوین یا اصلاح مقررات دریایی مصوب IMO به اذعان بسیاری از صاحبظران بین المللی با حضور موثر متخصصان دریایی کشور ایران جزو کشورهای تاثیرگذار بوده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: