تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۶۳
تعداد بازدید: ۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کارگروه صنعت و فناوری بومی سازی نمک زدایی آب دریا در دانشگاه شریف برای بررسی ظرفیت و نحوه اجرایی کردن ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه کشور با حضور جمعی از متخصصین، بهره برداران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، طراحان و سازندگان سامانه های نمک زدایی آب دریا در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شد.
به گزارش مارین نیوز از دانشگاه صنعتی شریف، جلسه ای با هدف بررسی ظرفیت و نحوه اجرایی کردن ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه کشور و تبصره ذیل آن در خصوص انتقال فناوری های نمک زدایی آب به داخل کشور با حضور جمعی از متخصصین، بهره برداران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، طراحان و سازندگان سامانه های نمک زدایی آب دریا و همچنین با حضور علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، شیروی از وزرات صنعت معدن و تجارت، سیاحی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سامانی از مرکز پژوهش های مجلس، جهاد دانشگاهی شریف و... در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در برگزار شد. 
در این جلسه مقرر شد اولین جلسه کارگروه صنعت و فناوری به دعوت وزارت صنعت، معدن و تجارت، با مشارکت انستیتو آب و انرژی، جهاد دانشگاهی شریف، تشکیل و گزارش نهایی برای نشست دوم سمپوزیوم در آذرماه 1397 تهیه و ارائه شود.
پیرو برگزاری نشست اول سمپوزیوم تحت عنوان «جایگاه و نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در تحقق ماده 36 برنامه ششم توسعه کشور (نمک زدایی آب دریا)» در 24 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف، تشکیل 5 کارگروه (دانشگاه ها و مراکز پژوهشی- صنعت و فناوری- سیاست، قانون گذاری و نظارت- محیط زیست و آمایش سرزمین- بهره برداری و نگهداری) مصوب و در دستورکار کمیته راهبری سمپوزیوم قرار گرفت. 
کارگروه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با صدور حکمی توسط معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ 30 مرداد ماه سال جاری به دانشگاه صنعتی شریف ابلاغ شد.
کمیته تخصصی نمک زدایی وزارت علوم با عضویت نمایندگانی از دانشگاهها و مراکز پژوهشی فعال در زمنیه نمک زدایی آب تشکیل و مقرر شد دبیرخانه آن با محوریت علی اصغر اعلم الهدی رئیس انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف ایجاد و نسبت به انجام وطائف محوله اقدام کند. 
شایان ذکر است، کارگروه‌های «محیط زیست و آمایش سرزمین» و «بهره برداری و نگهداری» نیز با مسئولیت اعضای کمیته راهبری قبلأ تشکیل و فعال شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: