تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۷۲
تعداد بازدید: ۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
مدیر کارگروه زیست فناوری دریا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: باید تلاش کنیم که سهم زیست‌فناوری دریا در تولید ناخالص ملی افزایش یابد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کارگروه زیست فناوری دریا ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست تعیین راهکارهای فنی و قانونی حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در بخش دریا با عنوان " نشست تعامل و مشارکت با شرکت های دانش بنیان"، گفت: از عنایت ویژه ستاد توسعه زیست فناوری در شکل گیری این کارگروه قدردانی می کنیم و  از این اتفاق به عنوان یک فرصت مناسب برای رشد و توسعه محصولات زیست فناورانه در حوزه دریا و توسعه شرکت های دانش بنیان از نظر کیفی و کمی استفاده خواهیم کرد.
محمد پورکاظمی افزود: تا از این طریق سهم حوزه زیست فناوری بخصوص زیست فناوری دریا را با توجه به پتانسیل های موجود در شمال و جنوب کشور در تولید ناخالص ملی افزایش دهیم.
به گفته پورکاظمی، همکاری موسسه تحقیقات شیلات ایران برای مرتفع کردن مشکلات مطرح شده توسط شرکت های دانش بنیان، معرفی و حمایت محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق معاونت ترویج و انتقال یافته های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور حرکت خوب و موثری است.
وی ادامه داد: امیدواریم مشکلات و پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شده در جلسات دیگر پیگیری شود و مواردی که به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مربوط باشد، با الوویت بررسی خواهد شد.
در ادامه حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات نیز در خصوص وضعیت موجود و چالش های پیش رو در صنعت آبزی پروری ایران نکاتی را مطرح کرد و از آمادگی سازمان شیلات برای همکاری با شرکت های دانش بنیان با هدف رفع موانع خبر داد.
همچنین همایون حسین زاده معاون پژوهشی و انتقال یافته موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در خصوص تجربه همکاری های معاونت ذیربط با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در خصوص انتقال دانش فنی برای تولید ماهی تیلاپیا در گلخانه و تولید قزل آلای رنگین کمان و میگو عاری از بیماری (SPF) موضوعاتی مطرح کرد. 
در ادامه این نشست، براساس دستور کار جلسه فناوری ها، خدمات حمایتی و تجهیزات قابل واگذاری مراکز تابعه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به شرکت های دانش بنیان شرح داده شد تا از این طریق شرکت های دانش بنیان با پتانسیل های موجود آشنا شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: