تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۷۴
تعداد بازدید: ۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در پنج ماهه نخست سال جاری، از افزایش 36 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی، رشد 23 درصدی ترانزیت خودرو و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی در این بندر خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به تخلیه و بارگیری چهار میلیون و 89 هزار و 65 تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی پنج ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: از این میزان، سهم بندرلنگه 598 هزار و 393 تن بوده است که 598 هزار و 160 تن آن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 233 تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد.
قاسم عسکری نسب افزود: در بخش جابجایی محموله های غیرنفتی، 15 درصد افزایش عملیات به ثبت رسیده است.
عسکری نسب راه اندازی بندر شیوء در شهرستان پارسیان، ساماندهی و راه اندازی پایانه مواد معدنی بندر لنگه، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آن ها، فعال کردن خطوط جدید کشتیرانی، ارائه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از جمله اقداماتی دانست که باعث ارتقاء عملکرد و بهبود وضعیت عملیات بندری در غرب هرمزگان شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و 466 TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، افزایش 8 درصدی را شاهد بودیم.
این مقام مسئول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی به منظور جابجایی اینگونه محموله ها، تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و تسریع پهلودهی شناورها را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور ارتقای عملکرد کانتینری در این بندر دانست.
عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) در بنادر غرب هرمزگان به 119 هزار و 763 تن رسید که نشانگر رشد 49 درصدی نسبت به سال گذشته است.
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی 58 هزار و 531 دستگاه خودروی ترانزیتی طی پنج ماه گذشته، از رشد 23 درصدی این بخش از فعالیت های بندری در سال جاری خبر داد.
وی تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو، ارائه خدمات ۲۴ ساعته خدمات دریایی، افزایش پسکرانه های مورد استفاده برای جابجایی کالاهای داخلی و بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان علت اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.
عسکری نسب همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را 440 هزار و 817 تن با ثبت رشد 36 درصدی اعلام کرد و گفت: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.
وی اضافه کرد: طی پنج ماه نخست سال 97، بیش از 35 هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال گذشته، 60 درصد کاهش داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به 107 هزار و 882 تن رسید که نشانگر رشد 14 درصدی است.
این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج هزار و 162 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 296 فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و 866 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
وی با اشاره به افزایش 27 درصدی تعداد مسافران دریایی بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریور ماه جاری، بیش از 283 هزار و 609 هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابجا شدند.
عسکری نسب اضافه کرد: همچنین در بخش جابجایی مسافران بین المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری 12 هزار و 989 نفر مسافر، رشد 8 درصدی را در کارنامه پنج ماهه خود ثبت کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: