تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۷۹
تعداد بازدید: ۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران در سفری دو روزه به پایتخت انرژی ایران از فازهای در حال ساخت پارس جنوبی بازدید و وضعیت HSE فازها را بررسی کرد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران به همراه روسای محیط زیست و آموزش و برنامه ریزی عملکرد در این سفر، از فازهای ١٣ و ١٤ بازدید کرد و ضمن برگزاری جلسات با مجری طرح ها، روسا و مسئولان واحدهای مجری و HSE پیمانکاران در جریان روند فعالیت های HSE قرار گرفت.


در ابتدای بازدید از فازها، مجریان طرح های توسعه فازهای پارس جنوبی و مظاهر انصاری، رئیس HSE شرکت نفت و گاز پارس، گزارشی از آخرین وضعیت فازها، روند فعالیت های HSE و نحوه رعایت الزامات ارائه کردند.
پس از بازدید میدانی از واحدهای مختلف طرح، ایستگاه آتش نشانی و خودروهای آتش نشانی و امداد و نجات و بهداری، در نشستی با حضور مدیر HSE، روسا و کارشناسان مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران، مسئولان شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکاران مسائل مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مانی عبداله زاده راد در این جلسه ضمن تأکید بر اجرای کامل و دقت در سیستم مجوز انجام کار در تمامی لایه های پیمانکاری و کارفرمایی گفت: انجام کامل PSSR قبل از راه اندازی، تکمیل ساختار HSE و تأمین تجهیزات کامل با توجه به راه اندازی واحد های مختلف در دو فاز، از ملزومات ادامه فعالیت است.
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران توجه و نظارت بیش از پیش در ابلاغیه های HSE در راستای اجرای الزامات ایمنی به ویژه در فعالیت های SIMOPS را مهم ارزیابی کرد و گفت: اولویت قرار دادن راه اندازی واحدهای زیست محیطی (129 و 108) همزمان با راه اندازی سایت های عملیاتی، ارتقا و توجه ویژه به آموزش های HSE به ویژه برای فعالیت های پر ریسک برای پرسنل پیمانکاری و سایر کارکنان باید در دستور کار قرار گیرد.
برنامه ها و چالش های موجود، روند اجرای الزامات HSE از جمله ایمنی پیش راه اندازی (PSSR: Pre start-up safet)، سیستم های F&G و سیستم های آتش نشانی، رعایت الزامات زیست محیطی و همچنین بررسی ERP از جمله مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
در این بازدید همچنین، بررسی آخرین مانور واکنش در شرایط اضطراری، بررسی عملکرد پمپ ها، مخازن آب آتش نشانی و رینگ های آتش نشانی، بررسی وضعیت واحد 108 (SRU) و فرآیند تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و سایر موارد مرتبط مورد توجه قرار گرفت.
طی بازدید از مراحل ساخت و آماده سازی واحد تصفیه خانه پساب صنعتی، واحد تصفیه گازهای زاید و جداسازی گوگرد (SRU, TGTU) آخرین وضعیت آن ها مورد بررسی قرار گرفت، از مزیت های محیط زیستی این دو طرح، اجرای هم زمان واحدهای 108 (SRU) و تصفیه واحد صنعتی (١٢٩) با توسعه سایر واحدها است که با توجه به تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جهت حفظ محیط زیست و رعایت حداکثری الزامات محیط زیست برای اولین بار در اجرای طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: