تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۸۰
تعداد بازدید: ۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
در پی پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر نشت نفت در سواحل هندیجان، روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تکذیب این امر، موارد زیر را برای آگاه ‌سازی افکار عمومی اعلام نمود.
به گزارش مارین نیوز، در پی پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر نشت نفت در سواحل هندیجان، روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تکذیب این امر، موارد زیر را برای آگاه‌ سازی افکار عمومی اعلام می‌ نماید:
  1. آنچه که در این کلیپ دیده می‌شود، از نظر فنی و کارشناسی، شباهتی به نفت‌خام ندارد و بیشتر شبیه به گازوییل آلوده به لجن، آب آلوده مخزن بالاست کشتی‌های نفتکش و گل حفاری پایه روغنی است. ضمن اینکه موقعیت  دقیق و تاریخ آلودگی نیز مشخص نمی‌شود. 
  2. بلافاصله پس از دریافت این گزارش، از کلیه چاه‌ها و خطوط لوله میادین هندیجان و بهرگانسر توسط کارشناسان سکوی بهرگانسر بازدید به عمل آمد و هیچ‌گونه نشتی مشاهده نگردید، ضمن اینکه در سیستم‌های کنترلی سکوی مادر و سیستم اسکادا نیز موردی در  چند روز اخیر مشاهده و ثبت نشده است.
  3. طی چند هفته گذشته هیچ‌گونه عملیاتی که احتمال نشتی نفت داشته باشد در سکوهای هندیجان و بهرگانسر انجام نشده است. تولید مستمر و شرایط نرمال این مجتمع در گزارش‌های شرکت نفت فلات قاره ایران مشخص است.
  4. کارکنان این مجتمع نفتی شبانه‌روزی در تلاش برای تولید مستمر و‌ نگهداشت آن بوده و قطعا حوادث ناشی از برخورد کشتی به خطوط لوله نفت یا نشتی بر اثر خوردگی سطح فلز می‌تواند عامل آلودگی دریا شود که این موارد با همت کارکنان زحمتکش سکو با پیش‌بینی درست مهندسی در چند سال گذشته به صفر رسیده است. ضمن اینکه تجهیزات مناسب مقابله نیز وجود دارد.
در پایان این‌گونه فضاسازی‌ها در شرایط حساس کشور، قطعا در راستای منافع بیگانگان و بهره‌ برداری‌ های خاص صورت می‌ گیرد و نمی‌ تواند هیچ خللی در اراده کارکنان خدوم صنعت نفت ایجاد نماید.
شرکت نفت فلات قاره ایران وظیفه خود می‌داند بر اساس خط‌مشی خود حافظ محیط زیست و همکار مطمئنی برای سایر سازمان‌ های فعال در حوزه محیط زیست دریایی و به‌ ویژه مسئولین شهرستان هندیجان و مردم شریف آن باشد. امیدواریم ضمن شناسایی عوامل پخش این‌گونه اخبار تشویش‌ کننده اذهان عمومی، با متخلفان برخورد مناسب صورت گیرد تا شاهد تکرار این‌گونه اخبار  کذب نباشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: