تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۹۶
تعداد بازدید: ۲۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اشاره به بلاتکلیفی ۹ ساله طرح ملی گردشگری - مسافربری دریایی شمال کشور، گفت: علاوه بر بومی‌ سازی فناوری طراحی و ساخت اتوبوس‌ های مدرن دریایی، این طرح حداقل ۱۷ هزار شغل در سه استان شمالی ایجاد خواهد کرد.
به گزارش مارین نیوز، یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با بیان اینکه سال 89 طرح گردشگری دریایی شامل ایجاد خطوط کشتیرانی مسافربری و حمل و نقل دریایی آستارا- بندر ترکمن و به همسایه‌ های شمالی از سوی نهاد ریاست ‌جمهوری مورد موافقت قرار گرفت و در ادامه به‌ عنوان یک طرح ملی تصویب شد که مجوزهای مورد نیاز اجرای این طرح از دستگاه‌ ها و ارگان‌ هایی مانند سازمان بنادر، وزارت راه، وزارت دارایی، سازمان میراث فرهنگی و... حدود 9 سال پیش دریافت شد، اظهار داشت: این درحالی است که همچنان درگیر بروکراسی‌ های اداری هستیم و نتوانسته‌ ایم عملیات اجرایی این طرح تاثیرگذار در حوزه اشتغال و ارز‌اوری برای کشور را فراهم کنیم.
سیدحسن گیتی پسند با بیان این‌که در بخش گردشگری - مسافربری دریایی با استفاده از اتوبوس‌ های دریایی لوکس 200 نفر مسافران از بندر آستارا به بنادر ترکمن، امیرآباد و نوشهر جابجا می‌ شوند، تصریح کرد: همچنین از بندر انزلی این اتوبوس‌ های دریایی مسافران و گردشگران را به بنادر ترکمن، امیرآباد و نوشهر منتقل می‌ کنند.
گیتی پسند یکی از مهمترین مزیت‌ های اجرایی شدن این طرح را بومی‌ سازی جدیدترین فناوری روز دنیا در ساخت اتوبوس‌ های دریایی عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح ملی تکنولوژی ساخت طراحی و تولید این نوع شناورها به کشور وارد شده که باعث ایجاد اشتغال مناسبی در شهرهای شمالی کشور می‌ شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در ادامه راه‌ اندازی "کشتی رو-رو" برای جابجایی خودروهای سنگین از بنادر آستارا و انزلی به طور مستقیم به بنادر امیرآباد و ترکمن را یکی دیگر از طرح‌ ها اعلام کرد و افزود: با این کار بخش قابل توجهی از ترافیک جاده‌ ای سواحل کشور کاهش می‌ یابد که نقش چشمگیری در کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی دارد.
گیتی پسند با اشاره به ایجاد "مارینا" در بندرگاه‌ های بین راهی از آستارا تا بندر ترکمن،‌ اظهار کرد: ایجاد رستوران‌ های فراساحلی، دهکده‌ های فراساحلی و... از دیگر پروژه‌ هایی است که در طرح ملی "دریای طلایی کاسپین" برنامه‌ ریزی دقیقی برای اجرای آنها شده است.
وی همچنین با اشاره به استفاده از کشتی‌ های کروز برای گردشگری و مسافربری به همسایه‌ های شمالی کشور،‌ بیان کرد: توسعه خطوط کشتیرانی از بنادر حاشیه نوار ساحلی دریای خزر با استفاده از بندرگاه‌ های آماده سرویس دخی بین راهی از آستار تا بندر ترکم و حوزه همسایه‌ های شمالی کشور مانند ترکمنستان،‌ قزاقستان،‌ روسیه،‌ داغستان و باکو  و در نهایت ورود به خدمات کشتیرانی و گردشگری دریای سیاه،‌ مدیترانه و دریای بالتیک از جمله اهداف طرح ملی دریای طلایی کاسپین است.
گیتی پسند اشتغالزایی این طرح را حدود 17000 نفر اعلام کرد و خواستار توجه و همراهی دستگاه‌ ها و ارگان‌ های ذیربط به خصوص شهرداری‌ های سه استان ساحلی کشور با طرح مذکور شد.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنده خدا
|
United States
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
سلاما علیکم . آقای گیتی پسند این طرحهایی را که می فرمایید خواستار اجرای آن توسط بخش خصوصی می باشید یا دولتی و یا خصولتی ؟یکی می گفت خودم ندارم بخورم تو را به خانه کی ببرم . بیاییم رورو بگیرییم که : برای جابجایی خودروهای سنگین از بنادر آستارا و انزلی به طور مستقیم به بنادر امیرآباد و ترکمن را یکی دیگر از طرح‌ ها اعلام کرد و افزود: با این کار بخش قابل توجهی از ترافیک جاده‌ ای سواحل کشور کاهش می‌ یابد که نقش چشمگیری در کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی دارد.شما دریای مازندران را می شناسید؟ از بادهای این دریا شناخت دارید . دشتوا . سرتوک . گلی وا وفصل های پاییز و زمستان و تغییر فصل یعنی بار را بزنیم به کامیون و کامیون را بگذاریم توی رورو که از آستارا ببره بندر ترکمن . کدام بندر ترکمن و با چه درافتی . و چه زیر ساختی . آقا جان یک شاهراه اختصاصی برای کامیونها این مشکل را حل نمی کند ؟ یا اینکه از کامیون به عنوان پالت استفاده کنیم . ؟!
این دیگه خیلی جالب می شه :وی همچنین با اشاره به استفاده از کشتی‌ های کروز برای گردشگری و مسافربری به همسایه‌ های شمالی کشور،‌ بیان کرد: توسعه خطوط کشتیرانی از بنادر حاشیه نوار ساحلی دریای خزر با استفاده از بندرگاه‌ های آماده سرویس دخی بین راهی از آستار تا بندر ترکم و حوزه همسایه‌ های شمالی کشور مانند ترکمنستان،‌ قزاقستان،‌ روسیه،‌ داغستان و باکو و در نهایت ورود به خدمات کشتیرانی و گردشگری دریای سیاه،‌ مدیترانه و دریای بالتیک از جمله اهداف طرح ملی دریای طلایی کاسپین است.!
یه لحظه احساس مردم کشورهای اسکاندیناوی به من دست داد . مهندس جان کشتی های تجاری ایران توی آستاراخان روسیه حق ورود به همه بنادر را ندارند بعد شما می خواهید ما را تا دریا سیاه و مدیترانه ببرید . اون هم با کشتی ایی که قیمت سوخت آن الان شده لیتری حدودا 7000 تومان . عوارض بندری شده معادل {{وای تومان }} هر قدر هم که به سرمان می زنیم و وا مظلوما می گوییم هیچ مسئولی نمی گوید چرا ناله می کنید
و از آنجایی که در این مدت پوست مان کلفت شده هر قدر هم که به صورت می زنیم دیگه صورتمان هم سرخ نمیشود .
حالا کجاش را دیده ایی این در حالیست که همه قصد تشویق دارند ببین اگر تشویق نکنند چه می شود .
کشتی کروز . با میزهای صبحانه چوبی گرد . نان تست شده با کره دانمارکی و تخم مرغ یونانی و خاویار ایرانی . و آب میوه استوایی . به به چه شود . خب دیگه رویای قشنگی بود . بیایم بیرون . برویم ببینیم باید گوش چه کسی را ببریم که حقوق عقب افتاده دو ماه قبل پرسنل را بدهیم برای عوارض بندری هم گردن کج می کنیم . خب حالا پول خرید سوخت را از کجا بیاوریم . وای تمام نمیشه که روغن . رنگ . قطعه . بیمه . نبود بار . نبود درد و مرض . وا بدن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
جناب گيتي پسند فرمايشات شما ايده جديدي نيست ٤سال است مديركل بنادر گيلان جناب چراغي درخصوص ايجاد شبكه مارينا و راه اندازي خط مسافري انزلي باكو صحبت كرده و جاي صحبتي ديگر نمانده ضمن اينكه زيرساختهاي انزلي هم كاملا مهيا ست ولي با توجه به عدم ثبات بازار سرمايه گذاري تاكنون هيچ سرمايه گذاري حاضر نشده از اين زيرساختهاي اماده بابت سرمايه گذاري استقبال كند ، ايا شما حاضر ميشويد چنين سرمايه گذاري انجام دهيد كه نقطه ي انتهاي ان به عوامل متعددي وابسته است ؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: