تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۷۹۸
تعداد بازدید: ۲۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
فرمانده نداجا با بیان اینکه تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود، گفت: تعمیر و بهینه ‌سازی زیر دریایی کلاس طارق و ساخت زیردریایی‌ های کاملا بومی کلاس فاتح و غدیر نمونه بارز آن است و در حال هدف ‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک سوم تجارت جهانی از طریق دریا صورت می ‌گیرد که مهمترین خطوط تجارت دریایی در مثلث طلایی که از اتصال تنگه هرمز، باب المندب و تنگه مالاکا تشکیل می‌شود، است اظهار داشت: به یقین تنگه هرمز به طور کامل تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران است.
امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس، دشمن همواره تصور می‌ کرد که نیروهای مسلح توانایی استفاده از تجهیزات نظامی ساخت آن‌ ها را ندارند، خاطرنشان نمود: جوانان غیور و پرتلاش این مرز و بوم توانستند، تمام تجهیزاتی که ساخت غرب بود را راهبری کنند و امروز الحمدلله به نقطه ‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که با بهینه ‌سازی، می ‌توانیم ماموریت‌ های نزدیک در دریا را به اقیانوس ‌ها و دریاهای آزاد ببریم.
فرمانده نداجا با بیان اینکه تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود، عنوان نمود: نمونه بارز فرصت‌ طلبی از دوران تحریم، تعمیر و بهینه ‌سازی زیر دریایی کلاس طارق است که از این نوع زیردریایی چند کشور دیگر در اقیانوس هند از آن استفاده می ‌کنند؛ اما با این تفاوت که آن‌ ها برای تعمیر و تجهیز همچنان وابسته به کشور سازنده هستند، ولی جوانان این مرز و بوم با تلاش و کوشش توانستند آن را تعمیر، به‌ روزرسانی و بومی کنند.
وی در پایان گفت: زیردریایی‌ های کلاس فاتح و غدیر کاملاً بومی و ساخت کشور ایران است و در حال هدف ‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی دریادوست
|
Ukraine
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
امیر بزرگوار، شما و همکارانتان بخصوص متخصصین وزارت دفاع که همیشه در گمنامی و خفا زحمت اصلی طراحی و ساخت را بر دوش میکشند خسته نباشید

نکته مهمی را باید گوشزد کنم و آن اینکه ؛ نباید بیش از حد روی تناژ یک زیردریایی تمرکز کنید بلکه قابلیتهای فنی نیز اهمیتی به مراتب بیش از تناژ دارند که به دومورد از مهمترینها اشاره میکنم:

1- نصب موشکهای دوربرد که از داخل بدنه پرتاب شوند (نه بصورت محفظه های خارجی!) از نان شب واجبتر است چراکه میتواند برد تهدید یک زیردریایی را صدها کیلومتر یا هزاران کیلومتر افزایش دهد و مرزهای دفاعی ایران را بطور چشمگیری افزایش دهد. اینکه تنها سلاح موثر یک زیردریایی اژدر باشد، این تفکر متعلق به جنگ جهانی دوم وبسیار قدیمی است. امروز جمهوری اسلامی دارای دانش طراحیو ساخت انواع موشکهاست. چرا از این قابلیت برای طراحی وساخت موشکهای خاص با برد بلند که قابلیت پرتاب از زیر آب را داشته باشد استفاده نمیکنید؟؟؟ الان اسرائیل روی زیردریایی های دلفین خود موشک نصب کرده و میتواند براحتی از دریای عمان و اقیانوس هند، عمق خاک ایران را هدف قرار دهد. چرا ما نتوانیم چنین تهدید متقابلی بکنیم؟ چه چیزی کم داریم؟
اگر تنها تفکر ما لانچرهای بیرونی و رها شونده وغیره برای موشکهای کوچک باشد قطعا راه را اشتباه رفته ایم.
امروزه در دنیا زیردریایی کلاس متوسط وسنگینی که نتواند تعداد زیادی موشک دوربرد در داخل بدنه خود حمل و پرتاب کند اصلا زیردریایی محسوب نمیشود. نیازها و امکانات والزامات قرن 21 قطعا با قرن 20 متفاوت است.

2- نصب پیل سوختی دومین اثر منحصربفرد را روی قابلیتهای زیردریایی دارد. یکی از عوامل اصلی که باعث افزایش تناژ زیردریایی میشود، افزایش برد عملیاتی است که اینمهم به کمک پیل سوختی با تناژ کوچکتر قابل انجام است. مثلا برد یک زیردریایی 3000 تنی معمولی براحتی توسط یک زیردریایی 1200 تنی مجهز به پیل سوختی امکان پذیر است. و بهتر از هرکسی میدانید که کاهش تناژ چقدر مفید و ضروریست. انشاء الله مد نظر قرار گیرد.

در مقالات دیدم که یک "دریادوست" دیگر یک مقاله ای را داده بود ه اگر مطالعه بفرمایید احتمالا سودمند باشد:

https://www.civilica.com/Paper-NSMI17-NSMI17_255=%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86.html
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: