تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۱۰
تعداد بازدید: ۱۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مسئول فروش فرآورده های نفتی به کشتی ‌ها در منطقه بوشهر با اختلاس چند ده میلیارد تومانی از کشور متواری شد.
به گزارش مارین نیوز، روز گذشته خبری مبنی بر متواری شدن مسئول فروش فرآورده های نفتی به کشتی ‌ها (بانکرینگ) در منطقه بوشهر با اختلاس چند ده میلیارد تومانی در برخی رسانه ها منتشر شد. 
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص اخبار منتشره مبنی بر بروز تخلف در منطقه بوشهر از طریق خبرگزاری تسنیم، اعلام کرد: "موضوع تخلف مذکور در حوزه فروش فرآورده های نفتی به شناورها و کشتی ها در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر حدود یک ماه قبل توسط تیمی از بازرسان و کارشناسان خبره واحدهای نظارتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی شناسایی و اقدامات لازم حقوقی در این خصوص علیه مباشرین و معاونین تخلف مزبور صورت گرفته است. لازم به ذکر است میزان تخلف احتمالی به مراتب کمتر از مبلغ اعلامی در اخبار منتشر شده است و پیگیریهای مربوط به پرونده مذکور همچنان ادامه دارد. تاکید می شود به پرونده های تخلف بدون هیچ گونه مماشاتی رسیدگی می‌شود."
پیگیری های رسانه ها از جزئیات این موضوع حاکی از این بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیش از این، این موضوع را در دستور کار بررسی خود داشته و طبق گفت و گوی یک مقام آگاه در این زمینه، این شرکت زیرمجموعه وزارت نفت از فرد متواری شده که متهم به اختلاس چند ده میلیاردی است شکایت قضایی کرده است.
همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد، ظاهرا ح.ط. که مدت 2 سال و نیم است که در این سمت مشغول به کار بوده است پیش از این دو بار دیگر نیز دست به سوء استفاده زده بود که در نوبت های قبل ارقام این سوء استفاده‌ ها اندک بوده است. با این وجود ظاهرا توجهی به این موضوع از سوی مسئولان امر صورت نگرفته بود تا این که نام برده توانست ارقام کلان تری را به جیب بزند. ح.ط که پیش ‌تر خانواده خود را به گرجستان فرستاده بود خود نیز به این کشور متواری شده است.
طبق اعلام جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، هنوز رقم دقیق اختلاس و تخلف مالی مشخص نیست و هم اکنون تیمی از بازرسی و حراست شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی برای پیگیری موضوع به منطقه بوشهر اعزام شده‌ اند. 
انتظار می رود پس از بررسی‌ های لازم در خصوص اصلاح وضعیت بانکرینگ آن منطقه اقدامات ضربتی صورت پذیرد.
گفتنی است، پیش از این کارشناسان صنعت پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی هشدارهای متعددی درباره رویه‌ های بانکرینگ و تغییر این رویه‌ ها به نفع بازنشستگان و شرکت‌ های آنها مطرح کرده بودند. 



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
سلام خدا قبول کنه . میگن باد آورده را باد می بره همینه . وقتی از گلو ملوان و زن بچه اش و خانواده سرمایه گذار واقعی نه قاچاقچی سود می زنید و خانواده هایی را که دست و چشم شان به دریا است و وسیله ایی که شده آورنده نان یک سری آدم های زحمتکش که جانشان را دستشان گرفته اند ماهها از زن بچه و خانواده دور هستند و اون سرمایه گذاری که همه زندگی خود رذا تبدیل کرده به یک مشت آهن که بتونه با حرکتش به بخش های تولیدی و یا اقلام اساسی را به دست این مردم نجیب برسانه ولی اختیار کار و سرمایه این مردم نجیب را گاها می سپارید به دست بلا نسبت نانجیب می شود همین . آنی که طرح و برنامه میده تا به هر نحوه ممکن روزی این مردم را کم کنه یه دزدی پیدا میشه به نام ح - ط همه را با یک ترفندی می برد . خدا کنه یکی از اینها مثل شرکت هدایت کشتی توی سازمان بنادر پیدا بشه و از این مبنای سنا برای عوارض بندری ببره و بعد آقایون ببیند که چقدر سوز داره حتی برای اینانی که برای بدست آوردن پول هیچ زحمتی نکشیده اند و فقط زحمتشان این بوده که یک شب دور هم جمع شدند که و در عالم خوشی به این نتیجه رسیدند که عوارض بندری کشتی های ایرانی به یک باره 5 برابر کردند . اون هم به نرخ سامانه سنا . قیمت سوخت را 6 برابر کردند اون هم به نرخ سامانه سنا . که اختلاف آن با ارز آزاد 1000 تومان است یکی پیدا نمیشه به اینها بگه ما کدام ایالت امریکا هستیم که مبنای خرید سوخت (گازوئیل ) و پرداخت عوارض بندری را باید به دلار بدهیم . حداقل ما به ازای این همه گفتن مرگ بر امریکا بیایید این کلمه دلار را از معاملات ادارات دولتی مان حذف کنید مثلا خیلی راحت بگویید گازوئیل لیتری 8000 تومان . یا برای یک کشتی 2500 تنی عوارض بندری 900000000 تومان . که جماعت بدانند چقدر باید کار کنند تا تاوان بخش دولتی را بدهد . زال ممد اخه این چه وضعیه . کشتی ایرانی . کاپیتانش ایرانی . افسرش ایرانی . ملوانش ایرانی . صاحبش ایرانی . هزینه اش در ایران با پول امریکایی .
والله اگر مدیران این ادارات دو ساعت از اضافه کاریشان کم شود دنیا را به هم می ریزند با اینکه نجومی میگیرند . طاعت گذشتن از پول دو ساعت اضافه کاری را ندارند چطور یک مجموعه اقتصادی را یک شبه ورشکست می کنند و بعدش می گویند دستور از بالاست بابا این بالا کیه . چطور اون بالاست ولی بدبختی ها این جماعتی را که اینجوری آنها را می چزاند را نمی بیند . فریاد اینها را نمی شنود . ظلم بر اینها را نمی بیند . آقای وزیر راه و هیت عامل والله گناه داره بالله گناه داره یک سفر رفته ام هر آنچه را که در آمد داشته ام داده ام پول سوخت و عوارض بندری . نه حقوق پرسنل را دارم نه پول آذوقه را دارم . نه باری دارم که به امید آن لنگر بکشم . نه مسئولی دارم که به فکر من و خانواده های تحت پوشش من باشه . نه دیگه چیزی مانده که بفروشم تا بتوانم برای یک سفر دیگر سر پا باشم . نکنید . والله این مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بد بین نکنید . دلتان می خواهد تظلم خواهی خودمان را نزد رهبر معظم انقلاب ببریم . آخر بقول آقای ریئس جمهور که تحریم خیلی وقته شروع شده در شرایط تحریم توسط استکبار جهانی ، خود تحریمی چه جایگاهی دارد . شما از محل بیت المال به شرکتهای دولتی و خصولتی خودتان پول می دهید بخش خصوصی چه خاکی بر سرش بریزد . ملوانی که ماهها توی دریا بوده و الان میخواهد پیاده شود و بدیدار خانواده برود باید دستش پر باشد . بگذارید ته جیب ما هم پولی برای اینان باشد . چرا همه سرمایه گذاران بخش خصوصی را بی اعتبار و بی عزت می کنید . والله گناه داره . آقا ما قاچاق چی نیستیم . تو که همه را به چشم قاچاقچی دیدی و گازوئیل را خدا تومان کردی دیگر عوارض بندری چه وجاهتی داشت که 5 برابر کردی .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: