تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۱۷
تعداد بازدید: ۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
دبیر گروه مطالعات و برنامه ‌ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی گفت: نسخه جدید و به روز نقشه راه فناوری های دریایی در ۲۰ محور فناوری تکمیل و مطالعات آن به زودی منتشر خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر گروه مطالعات و برنامه ‌ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر، اظهار داشت: تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی از سال 93 با همکاری سازمان‌ ها و ارگان ‌های دریایی آغاز شد و پس از شناسایی حدود 50 محور اصلی فناوری در حوزه‌های مختلف دریایی مقرر شد شناسنامه محورهای فناوری باهدف شناسایی اولویت‌ های فناورانه تهیه شود. 
امیرحسین صفرقلی گفت: در طول تدوین نقشه راه فناوری های دریایی از نظرات متخصصین، خبرگان و فعالین در محورها بهره گرفته شد. حدود ۱۸ سازمان اصلی مرتبط با دریا، ۱۷ دانشگاه و تعداد زیادی از شرکت های خصوصی، دانش بنیان و همچنین متخصصین و خبرگان دریایی در فرایند تدوین نقشه راه فناوری های دریایی شرکت داشته و از نظرات و پیشنهادات ایشان در جهت تکمیل و بهبود گزارشات و مطالعات استفاده گردید. 
وی افزود: در نسخه قبل مطالعات 11 محور فناوری تکمیل و نقشه راه آن ‌ها نهایی شده بود که خلاصه مطالعات این 11 محور در کتاب نقشه راه فناوری‌های دریایی ایران ارائه شد. نسخه جدید و به روز نقشه راه فناوری های دریایی در ۲۰ محور فناوری تکمیل و مطالعات آن به زودی منتشر خواهد شد. 
صفر قلی با تاکید بر اهمیت بررسی وضع موجود فناوری، در کشور بیان کرد: در این کتاب سعی شده است با بررسی وضع موجود فناوری، ترسیم درخت فناوری و ارزیابی توانمندی‌ ها، فرصت و چالش‌ های موجود در توسعه فناوری‌ های مربوطه و درنهایت فناوری ‌های اولویت ‌دار زمان و نحوه دستیابی به آن‌ ها مشخص شود.

بر اساس این گزارش، پوشش ها و رنگ ها، کامپوزیت ها، پیش برنده ها، محرکه اصلی، محرکه های خاص، ربات های زیرسطحی، سیستم های بهره برداری بستر دریا برای منابع نفت و گاز، سکوهای شناور، اندازه گیری موقعیت و وضعیت شناور و سازه های دریایی، طراحی و مدلسازی شرایط محیطی، تجهیزات اندازه گیری شرایط محیط زیستی، تجهیزات ازمایشگاهی دریایی، استانداردهای طراحی سازه های دریایی، سیستم نگهداری و تعمیرات سازه های دریایی، سیستم نگهداری و تعمیرات تجهیزات دریایی، استخراج ترکیبات طبیعی از منابع دریایی، پرورش آبزیان در محیط های محصور دریایی، انرژی های حاصل از امواج و انرژی های حاصل از جزر و مد محورهای اصلی فناوری می باشد که نقشه راه آن ها تهیه شده است. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: