تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۲۱
تعداد بازدید: ۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان با توجه به انتشار تمامی موارد توافقات با دانشگاه بصره عراق از جامعه دریایی کشور در بخش ها آموزشی و دانشگاهی در خواست نمود، هرگونه فعالیت و یا بازار مقصود برای خود را به این موسسه اعلام نمایند تا از ظرفیت های این تفاهم نامه برای کلیه ارکان جامعه دریایی بهره برداری لازم به عمل آید.
به گزارش مارین نیوز، مدیر عامل موسسه رده بندی دانش بنیان ایرانیان در حاشیه این تفاهم نامه اظهار داشت: سرمایه انسانی یکی از ارکان اصلی کلیه فعالیت های تجاری، فنی، مهندسی و خدماتی محسوب می شود. امروزه بسیاری از سازمان های بزرگ و پیشرو دنیا با صرف هزینه و وقت به دنبال جذب، آموزش و نگهداشت نیروهای زبده و کارآمد می باشند. بر این اساس شناسایی نیازهای آموزشی و ارائه آموزش های هدفمند و کاربردی از جمله کلیدی ترین فعالیت در راستای تربیت و حفظ سرمایه های انسانی و دانشجویان به حساب می آید.
حسن رضا صفری گفت: در راستای توسعه همکاری ها و ارتقا سطح کیفیت، دانش و توان فنی، از یک طرف دانشگاه بصره و از طرف دیگر موسسه رده بندی ایرانیان برای ایجاد یک هم افزایی موثر در موارد تبیین شده در زمینه های آموزشی و پژوهشی، همکاری تنگاتنگی را رقم خواهند زد.
صفری مواد تفاهم نامه به شرح زیر اعلام نمود:  
با تاکید بر اصل منافع مشترک و در امتداد قرارداد تفویض اختیار بازرسیهای رده بندی و قانونی دولت عراق با موسسه رده بندی ایرانیان، در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت با محوریت موضوع صنایع دریایی و فراساحلی ، اجرای آموزش های مورد نیاز جهت فراگیران با همکاری تنگاتنگی اقدام خواهد شد.
همچنین با تاکید بر لزوم انجام پژوهش های کاربردی مورد نیاز صنعت دریایی و دریانوردی با محوریت ایمنی جان اشخاص در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی، دانشگاه و موسسه در انجام امور پژوهش های مورد نیاز یکدیگر و سایر سازمانها و نهادهای مختلف همکاری خواهند داشت.
موسسه رده بندی در راستای توسعه آموزش ها، اقدام به همکاری مشترک با دانشکده جهت برگزاری دوره های آموزشی و همچنین اخذ مجوزهای لازم برای دانشگاه از سازمان ها، نهادها، ارگان های متولی در زمینه آموزش های دریایی منطبق با استاندارد STCW می نماید.
دانشکده در تامین زیر ساختهای لازم و ارائه فضای آموزشی در کشور عراق جهت برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی مشترک در چارچوب مقررات خود اقدام خواهد کرد.
دانشگاه و موسسه با به رسمیت شناختن سطح کیفی یکدیگر نسبت به تایید و پذیرش گواهینامه های صادره از سوی طرف مقابل و همچنین صدور گواهینامه های متناظر اقدام خواهند نمود.
رئوس کلی این همکاری ها به قرار زیر می باشد:
  • تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز 
  • تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب طرفین
  • ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی مشترک کوتاه مدت 
  • راه اندازی، تکمیل و استاندارد سازی مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز 
  • تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها
  • برگزاری دوره های آموزشی مشترک کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی در سطح کشور عراق و یا ایران
  • هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی صنعت دریایی
  • انجام بازدیدهای متقابل علمی، تحقیقاتی برای داوطلبان
  • کمک در طراحی و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت
  • برگزاری مشترک انواع دوره های آموزشی (STCW و ...) پس اخذ مجوز از مراجع مربوطه
  • تایید و پذیرش گواهینامه های یکدیگر و صدور گواهینامه های مشترک برای دوره ها و فعالیت های آموزشی ذینفعان و شرکت کنندگان
  • بازرسی و رده بندی شناورهای ملکی دانشگاه و صدور گواهینامه های بین المللی و ملی مشمول
  • آزمایش و آزمون و صدور گواهینامه های تایید نوع محصول و یا نمونه محصول برای تجهیزاتی را که دانشگاه مبادرت به ساخت آنان می نماید
  • خدمات طراحی، آموزش و کمک در استقرار سیستم مدیریت ایمنی و امنیتی کشتیها و نهایتا ممیزی و صدور گواهینانه های انطباق بر اساس Dock according to ISM & ISPS Code.
به گزارش مارین نیوز، مدیر عامل موسسه رده بندی از جامعه دریایی کشور در  بخش ها آموزشی و دانشگاهی در خواست نمود با آنچه که موسسه تمامی موارد توافقات را با جزیات منتشر نموده است هرگونه فعالیت و یا بازار مقصود برای خود را به این موسسه اعلام نمایند تا از ظرفیت های این تفاهم نامه برای کلیه ارکان جامعه دریایی بهره برداری لازم به عمل آید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: