تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۲۷
تعداد بازدید: ۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
عملیات بارگیری عرشه اصلی 13B و اقماری 13D طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از یارد صنعتی صدرا در بوشهر آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، عرشه اصلی SPD-13B نخستین سکوی دریایی این طرح است که عملیات بارگیری آن با پیشرفتی بالغ بر ۹۸ درصد صبح روز گذشته (سه شنبه، 3 مهر) آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت. 


همچنین با حضور غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و محمد مشكين‌فام مديرعامل شركت نفت و گاز پارس، بلافاصله پس از بارگیری نخستین سازه دریایی عملیات انتقال، بارگیری و مهاربندی دومین عرشه اقماری SPD_13D از صبح امروز (چهارشنبه، 4 مهر) آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان امروز تکمیل شود. 


به گفته مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، بارگیری دو سکوی این طرح بر روی شناور FLB124 انجام می شود و پس از اتمام عملیات مهاربندی، برای نصب به موقعیت دریایی خود در مخزن مشترک پارس جنوبی هدایت می‌شوند. 
پیام معتمد با اشاره به اینکه تمامی مراحل طراحی و ساخت این دو سازه عظیم دریایی با وزنی حدود ۲۲۰۰ تن توسط متخصصان داخلی انجام گرفته است، افزود: بخش عمده‌ای از کالاها و تجهیزات مورد نیاز ساخت این دو سازه از منابع تولیدکننده داخلی سفارش گذاری و تامین شده است. 
معتمد ظرفیت برداشت گاز هر یک از سکوهای اصلی و اقماری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی را 500 میلیون فوت مکعب در روز عنوان و پیش‌بینی کرد عملیات نصب هر دو سازه دریایی 13B و 13D تا ابتدای آبان سال جاری به پایان رسیده و در زمستان برداشت گاز غنی از مخزن مشترک پارس جنوبی را آغاز کند، بدین ترتیب ظرفیت برداشت گاز از طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی به 1 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: