تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۳۳
تعداد بازدید: ۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
در نشست آشنایی با روش‌ های تأمین مالی صادراتی که با حضور مدیران بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه صادرات برگزار شد، بر موضوع فراهم ‌سازی بسترهای لازم به منظور تأمین مالی پروژه ‌های فناورانه صادراتی تاکید شد.
به گزارش مارین نیوز، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور،  نشست تخصصی آشنایی با روش ‌های تأمین مالی صادراتی با حضور مدیران بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری با محوریت تسهیلات اعتبار خریدار و فروشنده، قبل و بعد از حمل، ضمانت ‌های ارزی و ریالی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.


در این نشست رئیس اداره صادرات کالا و سرمایه ‌گذاری داخل کشور بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه بانک توسعه صادرات اولین بانکی است که با همکاری صندوق های پژوهش و فناوری گام های موثری را برای تأمین مالی شرکت های دانش بنیان برداشته است اظهار کرد: تمرکز بانک توسعه صادرات بر حمایت از صادرات و پوشش ریسک‌های صادراتی است.
حسین حسینیان در بخش دیگر سخنانش افزود: به‌منظور فراهم‌سازی بسترهای لازم برای تأمین مالی پروژه‌های فناورانه از یک سو  و حمایت و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان از سوی دیگر، صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف، به‌منظور تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان، راه‌اندازی شد؛ لذا زین پس درخواست ‌های شرکت‌ های دانش بنیان پس از بررسی و کارشناسی‌ های لازم در مسیر دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند. 
حسینیان با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی بانک به شرکت‌های دانش بنیان گفت:  خدمات بانک در قالب خدمات ارزی و ریالی، اعطای تسهیلات اعتباری به صادرکنندگان، اعطای تسهیلات ریالی و ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی ارائه می‌شود.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از صادرات شرکت‌ های دانش بنیان بیان کرد:  در این میان اعطای تسهیلات به شرکت ‌های دانش بنیان بر اساس تفاهم ‌نامه ‌های منعقده ادامه دارد. 
رئیس اداره صادرات کالا و سرمایه ‌گذاری داخل کشور بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در سال ۹۵، بالغ‌ بر ۵۱۸ میلیارد ریال، در سال ۹۶، مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال و تا پایان مرداد سال جاری به رقم ۴۲۳ میلیارد ریال رسیده که با نرخ ۱۲ درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت‌شده است. 
وی دوره تسهیلات بانک توسعه صادرات را برای کالا و خدمات مصرفی یک ماه تا سه سال، کالای واسطه‌ای یک تا سه سال، کالای سرمایه ‌ای سه تا پنج سال، خدمات فنی و مهندسی یک تا سه سال و برای سرمایه‌گذاری سه سال و بیشتر اعلام کرد و در ادامه گفت: وثائق لازم برای دریافت تسهیلات بانک توسعه صادرات شامل وثائق غیر منقول، اوراق مشارکت، تضامین دولتی، ضمانت ‌نامه ‌های صندوق ضمانت صادرات و صندوق های پژوهش و فناوری، سهام، سپرده، ضمانت‌نامه بانکی، سفته و قراردادهای لازم‌ الاجرا است. 
حسینیان تسهیلات بانک را در سه بخش میان مدت، بلند مدت و کوتاه مدت تعریف کرد و افزود: هر بخش از تسهیلات یادشده متناسب با نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف فرایند صادراتی آن‌ها ارائه می‌شود.
وی گفت: با اهتمام جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، صادرکنندگان این حوزه توانسته‌اند با صدور تکنولوژی‌ های بومی به بازارهای جهانی حضور موثری در عرصه فناوری ‌های بین ‌المللی داشته و طرح ‌های بسیاری را به اجرا می‌رسانند.
همچنین در ابتدای نشست استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل ضمن مرور حمایت های معاونت علمی و فناوری از تسهیل فرایند تامین مالی صادراتی دانش بنیان، اظهار داشت: تمامی شرکت های دانش بنیان دارای برنامه صادرات می توانند برای استفاده از تسهیلات موضوع تفاهم نامه مشترک منعقد شده بین معاونت علمی و فناوری و بانک توسعه صادرات، ضمن مکاتبه با معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری، موضوع درخواست خود را برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش اعلام نمایند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: