تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۳۹
تعداد بازدید: ۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
پیشرفته سازی علائم کمک ناوبری و حذف بویه‌ های فلزی در پهنه‌ های آبی به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی یکسال زودتر از برنامه زمانی اجرا شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همگام با رشد کمی و کیفی فن آوری در ابعاد ساخت، قدرت مانور و سرعت شناورهای دریایی و ضرورت بهره گیری از تجهیزات کمک ناوبری جدید، پروژه ده ساله به روز رسانی و همگام سازی چراغها و علائم دریایی پهنه های آبی استان از اواسط مردادماه 1388در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان قرار گرفت.
اسماعیل مکی زاده افزود: با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، در زمینه تامین اقلام و ادوات مورد نیاز این پروژه، خوشبختانه با تدبیر و پیگیری مدیران و کارشناسان دریایی و فنی این اداره کل و تلاش و پشتکار شرکت راهبر علائم کمک ناوبری طرف قرارداد در حوزه جنوب شرق کشور، تابستان سال جاری آخرین بویه فلزی از آبراهه های استان برچیده شد. با جایگزین شدن بویه های پلی اتیلن که مجهز به فن آوری پیشرفته مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی است، پرونده پیشرفته سازی علائم کمک ناوبری و بویه های دریایی در استان هرمزگان، یکسال زودتر از برنامه زمانی پیش بینی شده، بسته شد.
مکی زاده اضافه کرد: علاوه بر پیشرفته سازی صورت گرفته در این فرآیند بلندمدت، امکان بهره مندی از فن آوری‌های‌های پیشتاز در پایش و ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و همچنین امکان رصد بر خط علائم کمک ناوبری نیز در این پروژه پیش بینی شده است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری به منظور خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه پایش برخط علائم کمک ناوبری نیز در آینده نزدیک کلید خواهد خورد که علاوه بر تسهیل امر ایمنی، امنیت و نظارت گسترده، صرفه جویی چشمگیری نیز در موضوع هزینه ها به دنبال دارد.
وی با اشاره به وجود 60 فروند بویه در پهنه های آبی استان، تصریح کرد: طرح پیشرفته سازی علائم کمک ناوبری علاوه بر افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، شرایط تامین امنیت کشتی‌ها، گسترش حیطه نظارتی بر تردد شناورها در پهنه‌های آبی استان به ویژه تنگه هرمز و کاهش صدمات علایم را نیز در پی دارد که در این راستا برنامه های توسعه‌ای نیز در دست مطالعه است.
گفتنی است، بویه از جمله ابزارهای کمک ناوبری در پهنه های آبی است که برای علامتگذاری کانال ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می رود. این وسیله برای علامت گذاری خطوط عبور و مرور در گذرگاه های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می شود و کشتی ها در مسیرهای تعیین شده‌ای که در برگیرنده نقاط ورود و خروج هستند، دریانوردی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: