تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۴۸
تعداد بازدید: ۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
در جریان برگزاری چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت"، مسابقات جکت های نفتی باهدف مدل سازی سازه ‌های دریایی آب ‌های عمیق برگزار می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، مسابقات جکت‌ های نفتی باهدف مدلسازی سازه‌ های دریایی آب ‌های عمیق (جکت) به‌صورت باربری بهینه ثقلی، مطابق با آیین ‌نامه ابلاغی دبیرخانه، در بخش دانش ‌آموزی و دانشجویی جشنواره در روز دوم آبان ماه برگزار می ‌شود.
دبیر اجرایی این مسابقات در اینباره اظهار داشت: مسابقات جکت‌ های نفتی از سلسله مسابقات سازه ‌های ماکارونی است که این بار با محوریت سکوهای نفتی در جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" برگزار می ‌شود و در آن شرکت ‌کنندگان باید با استفاده از ماکارونی سازه‌ هایی شبیه سکوهای استخراج نفت بسازند که قدرت تحمل بار ثقلی را داشته باشد.
حامد خدادوست گفت: در سازه‌ های ماکارونی فرد با استفاده از قوانین فیزیک و مکانیک و محاسبات دقیق مهندسی، باید آنچه در واقعیت وجود دارد را در مقیاس آزمایشگاهی و با استفاده از ماکارونی که ماده‌ای کاملاً شکننده است، بسازد. درواقع این سازه‌ها باکار علمی و دقیق و با محاسبات پیشرفته ساخته می‌شوند.
خدادوست افزود: در این مسابقات فرد علاوه بر آشنایی با کاربرد محاسبات مهندسی در فضای واقعی، کار تیمی و مدیریت ساخت پروژه را تجربه می‌ کنند.
وی ادامه داد: در بخش دانشجویی سازه‌ ها باید 100 کیلوگرم و در بخش دانش ‌آموزی 50 کیلوگرم را تحمل کنند. در پایان نیز از بین سازه‌ هایی که توانسته‌ اند بار ثقلی را تحمل کنند، هر سازه که وزن سبک‌ تری دارد به‌ عنوان سازه برتر انتخاب می‌ شود.

بر اساس این گزارش، چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های «جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی»، «مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV)»، «مسابقات شناورهای هوشمند (RSV)»، «مسابقه ملی ایده بازار دریایی»، «طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «جشنواره دانش‌آموزی دریا»، «نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی» و «رویداد کارآفرینی هوشمند سازی بنادر» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، یکم تا سوم آبان ماه اول تا سوم آبان ماه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

علاقه‌ مندان می‌ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌ گاه جشنواره به آدرس www.irandarya.com مراجعه نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: