تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۴۹
تعداد بازدید: ۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
مدیر عامل شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: بهره‌ گیری بهینه از موهبت خدادادی دریا در توسعه اقتصادی، نیازمند فرهنگ‌ سازی از طریق ارتقای دانش عمومی است.
به گزارش  مارین نیوز، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان یکی از شرکت ‌های فعال در حوزه دریا خاصه در بخش فنی و مهندسی، یکی از حاضران در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور در چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" است. این شرکت که از اولین دوره این جشنواره به عنوان یکی از شرکت ‌کنندگان حضور داشته، قصد دارد در این دوره علاوه بر فعالیت در بخش داوری مسابقات، اطلاعات جامع و تفصیلی درباره سازه ‌‌های نفت و گاز به بازدید کنندگان ارائه دهد تا از این طریق در اقدامی انگیزشی، دانش ‌آموزان و دانشجویان را برای فعالیت در حوزه دریا و صنعت دریایی، ترغیب و تشویق نماید. 
مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در اینباره با بیان اینکه صنعت فراساحل نفت و گاز در کشور، صنعتی نو است که با بهره ‌گیری از توان  مهندسان جوان داخلی، شکوفا شده است، گفت: شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در زمره شرکت‌ های برتر منطقه در بخش دریایی و برترین شرکت فراساحل نفت و گاز در كشور قرار دارد.
ابوالقاسم رحمانی افزود: این شركت اجرای مگاپروژه‌ های زیادی را در بخش فراساحل نفت و گاز بر عهده داشته و دارد.
رحمانی ادامه داد: در بیش از 20 سال گذشته، باور اینكه یك شركت ایرانی توان لوله‌ گذاری زیر دریا و یا نصب سكوهای 3000 تنی را داشته باشد، وجود نداشت. این در حالیست كه هم اكنون در یك مرحله بارگیری حدود 7 هزار تن‌ سازه دریایی بر روی یك بارج بارگیری شده و در مدت كمتر از 10 روز نصب می‌ شوند.
رحمانی اضافه کرد: شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در راستای بهره‌ گیری از فرصت‌ ها در مسیر توسعه، فعالیت‌ های قابل توجهی را به منظور حضور در پروژه‌ های داخلی و بین‌ المللی در دست اجرا داشته است؛ اقدامات متعددی كه حضور در مناقصات داخلی و بین‌ المللی، ایجاد مشاركت با شركت‌ های بین‌ المللی، بهبود زیرساختارها به منظور توسعه بازارهای داخلی و خارجی و همچنین بهره‌ گیری حداكثری از ظرفیت‌ های شركت و صادرات خدمات فنی و مهندسی را شامل می‌ شود. این شرکت قادر است تمام زنجیره خدمات پیمانكاری در حوزه نفت و گاز اعم از بالادستی، حفاری، پیمانكاری خشكی و دریایی را در تراز بین المللی به طور كامل ارائه کند.
مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در ادامه تصریح نمود: با توجه به هدف بهره‌ گیری بهینه از موهبت خدادادی دسترسی کشور به دریا در توسعه اقتصادی، لزوم فرهنگ‌ سازی در حوزه دریا از طریق ارتقای دانش و ترویج فرهنگ دریایی ضروری به نظر می‌ رسد. باید دانست فرهنگ‌ سازی و تغییر بنیادی باورهای دانش‌ ‎آموزان، دانشجویان و افراد فعال در عرصه‌ های مختلف صنعت در دریا می‌ تواند زمینه‌ های بهره‌ مندی بیشتر از دریا را به عنوان فرصت توسعه اقتصادی، افزایش رفاه و امنیت کشور فراهم کند.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار جشنواره در توسعۀ فرهنگ صنایع دریایی، تأکید کرد: شرکت تأسیسات دریایی حضور پررنگی را در سه دوره پیشین برگزاری این رویداد تجربه كرده است. این شركت فراساحلی همكاری مناسبی با ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌ بنیان دریایی معاونت علمی‌ و‌‍ فناوری ریاست‌ جمهوری دارد كه آشنایی ما با این رویداد از طریق نشست‌ های این ستاد صورت گرفته است. 
رحمانی خاطرنشان کرد: بی‌ شک نهادینه‌ شدن فرهنگ دریایی، در میان اقشار مختلف جامعه، خاصه در میان اقشاری از مردم که در مجاورت دریاها و شهرهای ساحلی زندگی می‌ کنند، از مهمترین اقدامات در این راه است؛ بنابراین برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند تا حد زیادی مسیر را به منظور ترویج فرهنگ دریا هموار کند. از سوی دیگر با توجه به اینكه جامعه هدف این رویداد بیشتر دانش‌ آموزان هستند، ضرورت ترویج فرهنگ دریایی كشور اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند.

گفتنی است، برگزاری کارگاه آموزشی پیرامون محورهایی چون اقتصاد دریا، مدیریت دریا و مزیت‌ های رقابتی دریا در طول این نمایشگاه، یکی از اقداماتی است که شرکت تاسیسات دریایی در تلاش برای انجام آن است.

شایان بیان است، چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان معاونت علمی ‌و‌ فناوری ریاست‌جمهوری، یکم تا سوم آبان ماه در باغ‌ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می‌ شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: