تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۶۱
تعداد بازدید: ۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای حمایت و توسعه از صنعت پرورش ماهی در قفس ارز دولتی 4200 تومانی در اختیار این صنعت قرار می‌ گیرد تا کسری تجهیزات مورد نیاز وارد شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان شیلات ایران امروز در حاشیه سومین نمایشگاه بین ‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته اظهار داشت: اکنون بخش مهمی از صنایع پرورشی ماهی در قفس، ماشین آلات، فریم قفس، تور، تجهیزات مورد نیاز و خوراک آبزیان با مشارکت شرکت های پیش رو و خارجی در داخل تولید می شود اما نیاز داخلی (تقاضا) بیش از میزان تولید است. 
حسن صالحی یادآورشد: تاکنون بیش از 500 قفس در دریا و آبهای داخلی نصب شده که بخش عمده آن از تولیدات داخلی است. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش تولید ماهی در قفس تا به امروز 25 تا 30 هزار تن تولید داشته ‌ایم که پیش ‌بینی می‌ شود تا پایان برنامه ششم این رقم به 200 هزار تن افزایش یابد.
وی ادامه داد: برای حمایت و توسعه از صنعت پرورش ماهی در قفس ارز دولتی 4200 تومانی در اختیار این صنعت قرار می‌ گیرد تا کسری تجهیزات مورد نیاز وارد شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.
صالحی گفت: در بخش تولیدات شیلاتی 80 میلیون دلار تا به امروز صادرات داشته‌ ایم  که 20 درصد از لحاظ ارزشی و وزنی رشد داشته است. با روند صادرات پیش ‌بینی می‌ شود تا پایان سال جاری صادرات ما رشد چشم‌ گیری داشته باشد و به 550 میلیون دلار برسد.
رئیس سازمان شیلات گفت: در سال گذشته 32 هزار تن تولید میگو داشته ‌ایم که 26 هزار تن به ارزش 150 میلیون دلار صادر شد و پیش ‌بینی می‌ شود در سال جاری نیز 38 تا 40 هزار تن از این محصول تولید شود.
وی افزود: در 5 ماهه سال جاری صادرات میگو در کشور صد در صد رشد داشته و ارزیابی مناسبی به دست آورده است.
رئیس سازمان شیلات درباره تولید ماهی تیلاپیا در کشور نیز گفت: با همکاری جدید با موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی و محیط زیست، مجوز تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در چهار استان خراسان جنوبی، سمنان، یزد و قم صادر شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان امسال، تیلاپیای پرورشی تولید داخل به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته صالحی، واردات تیلاپیا از سال گذشته به منظور حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز از کشور ممنوع شده است. 
وی همچنین گفت: پرورش ماهیان خاویاری نیز یکی از برنامه ‌های سازمان شیلات است که پیشرفته‌ ترین حالت در حال انجام است و اکنون 100 مزرعه خاویاری داریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: در سال جاری 5 تن خاویار تولید می ‌شود که پیش ‌بینی می ‌شود تا پایان برنامه این رقم به 10 تن برسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: