تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۶۳
تعداد بازدید: ۲۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
دو شناور زیر سطحی کلاس غدیر به ناوگان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جاسک ملحق شدند.
به گزارش مارین نیوز، دو فروند شناور زیر سطحی کلاس غدیر عصر روز گذشته با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، امام جمعه شهرستان جاسک و جمعی از مسئولین در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک با فرمان امیردریادار حسین خانزادی طی مراسمی به آب اندازی و به ناوگان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جاسک ملحق شدند.  


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار داشت: این زیردریایی ها با پیچیده ترین فناوری های روز و با همت جوانان ایرانی در صنایع دفاعی ایران ساخته شده است.
امیر دریادار حسین خانزادی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و تجهیزات دفاعی آماده حفظ امنیت مرزهای دریایی ایران و امنیت آبراه های آزاد در منطقه است.
دریادار خانزادی در ادامه گفت: امروز منطقه راهبردی جاسک شاهد الحاق یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیا (زیردریایی) است و اولین پیام این الحاق این است که دنیا بداند که زیر همه فشارهایی که استکبار جهانی به ملت ایران  و به نیروهای مسلح ایران وارد کرد تکنولوژی و تلاش ما نه تنها متوقف نشد بلکه توانستیم به سطح بسیار بالایی از فناوری های پیچیده دست پیدا کنیم که می‌تواند بازدارندگی قابل وثوقی را در مقابل همه تهدیدات و دشمنان که بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می خواهند وارد عمل شوند ایجاد کند. 

خاطرنشان می شود، زیر دریایی غدیر برای آبهای خلیج فارس و دریای عمان طراحی شده و دارای قابلیت بالا در غوص و صعود و مانور است. طول این زیردریایی ۲۹ متر است و قابلیت شلیک اژدر از دو مقر جلویی، رهاسازی انواع مین دریایی، حمل نیروهای تکاور و موشک ‌های دوش پرتاب را دارد. زیردریایی کلاس غدیر از جمله زیردریایی های بومی کشور است که توسط نیروهای متخصص و متعهد ایرانی در نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
یک سوال داشتم:
آیا با توجه به مجاورت جاسک به آبهای مواج اقیانوسی، این زیردریایی ها برای این مناطق، کوچک نیستند؟ آیا نباید برای پایگاههای اقیانوسی تناژهای بالاتری اززیردریایی ها را در نظر داشت و زیردریایی های کوچک را برای منطقه خلیج فارس در نظر گرفت؟

تجربه تلخ غرق شدن ناو دماوند در شمال کشور نشان داد که باید بیشتر به احتمال بروز سوانح دقت شود بخصوص برای این نوع شناورها که بسیار خاص و ارزشمند هستند.

دست حق نگهدارتان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: