تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۶۴
تعداد بازدید: ۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
رئیس HSE شرکت نفت فلات قاره ایران از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان ایمنی و آتش نشانی این شرکت خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره در آیینی که به مناسبت بزرگداشت روز ایمنی و آتش نشانی در بهرگان برگزار شد، اظهار داشت: وجود سکوهای سروش و نوروز و الگوگیری در حوزه HSE سکوها از شرکت انگلیسی - هلندی شل، بهرگان را به یک منطقه پیشتاز در این حوزه بدل کرده است.
ایمان شیریان‎پور ادامه داد: در شرکت نفت فلات قاره مجموعه ‎ای از فعالیت ‎ها و عملیات صنعتی و غیرصنعتی انجام می‌ شود که ضرورت دارد برای تحقق اهداف HSE همه عملیات ‎ها توأمان دیده شود و این مهم نیازمند نگاهی چند وجهی است.
شیریان‌پور در توضیح این مطلب افزود: نگاه ما نباید تنها به فعالیت‌ های صنعتی محدود باشد. فعالیت‌ های غیر صنعتی مانند فعالیت‌ های فرودگاهی، فعالیت‌ های دریایی، بهره‌ برداری، هوایی و... نیز باید در این زمینه مدنظر قرار گیرد.
رئیس HSE شرکت نفت فلات قاره اظهار کرد: در دوره‌ ای موضوع HSE به داشتن لباس کار و کلاه ایمنی محدود بود، اما امروز این مسئله مفهوم گسترده ‎تری دارد.
وی ادامه داد: آموزش نیروهای ایمنی در حوزه‌ های فرآیندی ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است و دستیابی به آن به بهره‌ مندی از دانش و مفاهیم مختلف ایمنی نیاز دارد.
به گفته وی، حوزه‌ های مهندسی و حفاری باید به مسئله آموزش مفاهیم ایمنی و HSE ورود یابند و فرآیندهای ایمنی را به رسمیت بشناسند.
شیریان‌پور گفت: نزدیک به ١٥ درصد از تجهیزات نفتی فلات قاره در ناوگان ایمنی و آتش‌ نشانی نیازمند بازسازی جدی است و ٥٥ درصد نیز به تامین اعتبار برای بهبود شرایط موجود نیاز دارد. 
به گفته وی، همه شرکت‌ های فعال حوزه نفت فلات قاره ممیزی و بازرسی ایمنی شده‌ اند.
وی نوسازی ناوگان ایمنی و آتش‌ نشانی برای مقابله با حوادث را از اقدام‌ های اساسی واحد HSE شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان کرد و افزود: به منظور نوسازی ناوگان ایمنی و آتش نشانی، تاکنون ٤٠٠ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.  
شیریان‎پور در پایان اظهار کرد: کارکنان شرکت نفت فلات قاره به لحاظ دانش عملی و تجربه عملیاتی نسبت به دیگر کارکنان زیرمجموعه وزارت نفت در شرایط مطلوبی قرار دارند و مطالعات مفهومی پدافند غیرعامل و تدوین نقشه راه پدافند غیرعامل را از طریق مشاوران ذیصلاح دنبال می‌ کنیم. 


منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: