تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۶۷
تعداد بازدید: ۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مدیر مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه هرمزگان هدف از برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت صنایع دستی دریایی را بهبود کسب و کار روستایی و خانگی، توسعه سواحل مکران و استفاده از ظرفیت ها و حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر برشمرد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه هرمزگان هدف از برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت صنایع دستی دریایی را بهبود کسب و کار روستایی و خانگی، توسعه سواحل مکران و استفاده از ظرفیت ها و حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و اظهار داشت: استان هرمزگان به علت وجود سواحل زیبا و گسترده خلیج‌ فارس و دریای عمان و وجود ۱۵۸۰ کیلومتر خط ساحلی ظرفیت عظیمی ‌برای تولید محصولات صنایع دریایی است و این استان دارای پتانسیل بالایی در زمینه های گوناگون صنایع دستی دریایی دارد.  
محمد علی میرزایی افزود: صنایع دستی به عنوان نماد و تبلور فرهنگ غنی این سرزمین از دیرباز شهرتی جهانی داشته است. خمیر مایه اصلی آثاری که به دست هنرمندان خلاق و سختکوش ایرانی پدید آمده از عمق تاریخ کهن این مرز و بوم نشات گرفته است. به عبارت دیگر در دنیای امروز صنایع فرهنگی و کسب و کارهای خانگی هم از نظر ایجاد اشتغال پایدار و هم از حیث گردش اقتصادی و مباحث مربوط به گفتمان سازی و تبلیغات فرهنگی، مورد توجه بسیاری از کشورها است استمرار این فعالیت‌ها و حرکت به سوی توسعه پایدار کسب و کار در این حوزه‌ها، به مطالعات تخصصی و پژوهش نیاز مبرم دارد.
وی گفت: به علت تنوع خوبی که در صدف ‌های استان و سایر محصولات دریایی وجود دارد صنایع دستی متنوع و مختلفی را می‌توان تولید کرد. ساخت انواع قاب و تابلوهای هنری و انواع زیورآلات تنها بخشی از محصولاتی است که با استفاده از انواع صدف‌ها می‌شود تولید کرد.
میرزایی تصریح نمود: امید است با رشد و توسع صنایع دستی و با سرمایه گذاری های کوچک در حوزه صنایع دستی گام های موثری در جهت ایجاد فرصت های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی را پیدا وموجبات رشد و توسعه و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید دارد محقق گردد.

گفتنی است، مسابقه ایده برتر استان هرمزگان با محوریت صنایع دریایی در پی برگزاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" 24 مهر ماه جاری برگزار می ‌شود. 

شایان توجه است، صنایع ‌دستی بعنوان نماد و تبلور فرهنگ غنی این سرزمین از دیرباز شهرتی جهانی داشته است، خمیر مایه اصلی آثاری که به دست هنرمندان خلاق و سخت‌ کوش ایرانی پدید آمده از عمق تاریخ کهن این مرزوبوم نشأت ‌گرفته است. به ‌عبارت ‌دیگر در دنیای امروز صنایع فرهنگی و کسب ‌و کارهای خانگی هم از نظر ایجاد اشتغال پایدار و هم از حیث گردش اقتصادی و مباحث مربوط به گفتمان سازی و تبلیغات فرهنگی، مورد توجه بسیاری از کشورها است؛ لذا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌ بنیان دریایی معاونت علمی به ‌منظور استمرار این فعالیت ‌ها و حرکت به‌ سوی توسعه پایدار کسب‌ و کار در این حوزه‌ ها، اقدام به برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی با محوریت صنایع دریایی کرده است. 
علاقه ‌مندان می‌ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت bankeideh.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: