تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۷۴
تعداد بازدید: ۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
در ششمین نشست شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" جزئیات آن تشریح و چگونگی برگزاری بهتر این رویداد دریایی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
به گزارش مارین نیوز، ششمین نشست شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست ‌جمهوری، نمایندگان سازمان ها، نهادها، ارگان ها، شرکت های دریایی و دبیران بخش‌ های مختلف جشنوار یازدهم مهر ماه برگزار شد. 


دبیر چهارمین جشنواره ملی" دریا مسیرپیشرفت" در این نشست با اشاره به رویکردهای اصلی این جشنوار،ه اظهار داشت: حمایت از طرح و دستاوردهای فناورانه حوزه دانش‌ آموزی که بیشتر بر ترویج و فرهنگ‌ سازی حوزه دریا تأکید دارد و بخش دانشجویی که بیشتر قائل به زمینه‌ سازی و هدایت شغلی افراد و همچنین ارتباط با سازمان‌ ها و نهادها برای همکاری در ساخت و طراحی ربات‌ ها و شناورها است، مهمترین رویکرد این جشنواره است. 
بهنام رضایی گفت: در هر بخش تعدادی اثر به دبیرخانه‌ های مختلف ارسال شده است که پس از داوری‌ های اولیه، در جشنواره حضور می ‌یابند و در آنجا اثر خود را به رقابت با آثار دیگر می‌ گذارند. در پایان جشنواره نیز آثار برگزیده بر اساس ملاک‌ های از پیش‌ تعیین ‌شده معرفی می ‌شوند. 
رضایی بیان داشت: مزیت این جشنواره ارائه اثر شرکت‌ کنندگان در حضور صاحبان سرمایه است که همین موضوع سبب می‌ شود آثار حاضر در جشنواره بتوانند با طی روند تجاری‌ سازی به محصولی صنعتی و در نهایت تولیدی کاربردی برای رفع نیاز واقعی کشور تبدیل شوند. 
دبیر چهارمین این جشنواره ملی، اظهار داشت: رونمایی از محصولات دانش ‌بنیان حوزه صنایع دریایی با حمایت معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری یکی دیگر از بخش ‌های این جشنواره است.


وی یادآور شد: همچنین در این جشنواره علاوه بر برپایی کارگاه ‌ها مختلف، سه پنل تخصصی "روش ‌های توسعه استان ‌ها ساحلی"، "روش ‌های توسعه محصولات فناورانه دریایی" و "بررسی وضعیت آموزش دانشگاه در علوم و فنون دریایی" نیز برگزار خواهد شد. 
رضایی در ادامه گفت: برپایی استارت ‌آپ دمو در بخش اپلیکیشن، یکی دیگر از مزیت‌ های این جشنواره است. در ضمن به دلیل برگزاری بهتر مراسم اختتامیه، بخش تقدیر از آثار برگزیده دانش ‌آموزی به عنوان یک بخش جداگانه برگزار خواهد شد. 
دبیر چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در پایان با اشاره به نحوه همکاری سازمان‌ ها و نهادهای مرتبط با جشنواره، اظهار داشت: ارائه طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی نهادهای همکار و مشارکت در تقدیر طرح‌ ها، مشارکت در اهداء جوایز و حمایت از ایده ‌های برتر مسابقه ملی ایده ‌بازار دریایی، اهداء جوایز رویدادهای دانشجویی (شناورهای هوشمند، ربات های زیردریایی، ایده ‌بازار و جشنواره فیلم و عکس )، اهداء جوایز رویدادهای دانش ‌آموزی (آثار ترویجی جشنواره، شناورهای کنترل از راه دور، جکت ‌های نفتی و ربات ‌های زیردریایی) و مشارکت در تبلیغات و اطلاع ‌رسانی جشنواره در سایت ‌ها و کانال‌ های مرتبط با آن ارگان، از مهمترین زمینه ‌های همکاری سازمان ‌ها و ارگان‌ ها در این جشنواره ملی است.
در پایان نمایندگان سازمان ها، نهادها، ارگان ها، شرکت های دریایی و دبیران بخش ‌های مختلف جشنواره به بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی برگزاری بهتر این رویداد دریایی پرداختند.



شایان توجه است، چهارمین دوره جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش ‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌ های زیردریایی (ROV)"، "مسابقات شناورهای هوشمند (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌ بازار دریایی"، "طرح‌ ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌ آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌ آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمند سازی بنادر" اول تا سوم آبان‌ ماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می ‌شود. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: