تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۸۳
تعداد بازدید: ۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هواشناسی استان در راستای توسعه سواحل مکران برنامه توسعه شبکه پایش دریایی خود را شروع کرده و احداث 2 ایستگاه جدید دریایی در بنادر "زرآباد" از توابع کنارک و "پسابندر" چابهار را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در جریان سفر به بندر چابهار در دیدار با مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: میزان برخورداری سواحل استان از ایستگاه های هواشناسی دریایی بسیار کم است به طوری که در نوار ۳۰۰ کیلومتری ساحل استان با دریای عمان تنها یک ایستگاه هواشناسی دریایی داریم که با توجه به اهمیت اطلاعات این بخش ناکافی است.
محسن حیدری با بیان اینکه روند توسعه شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان از سال گذشته با جدیت آغاز شده است، افزود: هواشناسی استان در راستای توسعه سواحل مکران برنامه توسعه شبکه پایش دریایی خود را نیز شروع کرده و احداث دو ایستگاه جدید دریایی در بنادر "زرآباد" از توابع کنارک و "پسابندر" چابهار را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: فرایند ساخت ایستگاه هواشناسی دریایی "زرآباد" سال گذشته شروع شده و با توجه به منابع مالی کنونی از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است اما هواشناسی دریایی "پسابندر" در مراحل ابتدای کار قرار دارد و به زودی احداث آن شروع می شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر اینها ایجاد دو ایستگاه هواشناسی دریایی در بنادر "بریس" و "تنگ" نیز در برنامه توسعه شبکه دریایی استان قرار دارد که با تأمین اعتبار مراحل ساخت آن‌ها شروع خواهد شد.
وی با بیان اینکه هواشناسی آمادگی دارد تا در صورت وجود زمینه های افزایش همکاری با اداره کل شیلات استان، همکاری لازم را داشته باشد، افزود: هواشناسی آماده است تا با همکاری و سرمایه گذاری شیلات و بخش خصوصی ایستگاه خودکار هواشناسی در بنادر "گواتر و رودیک" راه اندازی و تمام خدمات فنی، اداره ایستگاه، و دریافت مجوزهای لازم برای الحاق آن به شبکه پایش هواشناسی کشور را تقبل کند.
حیدری در بخش دیگری بر ضرورت فعالیت طرح "تهک" دریایی و برگزاری منظم جلسات "دیسکاشن" دریایی در چابهار تأکید کرد و گفت: با اجرای این طرح فعالیت‌های دریایی با بهره وری بیشتر و خطر کم تر انجام می شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: