تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۸۸
تعداد بازدید: ۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
سومین کنفرانس بین المللی انرژی‌ های تجدیدپذیر ایران با حمایت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، رییس سومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران در نشست خبری این رویداد اظهار داشت: در این رویداد متخصصان، سازمان ها و فعالان حوزه تجدیدپذیر گرد هم جمع می شوند تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار دهند. با توجه به بین المللی بودن آن محققان از کشورهایی همچون هند و آلمان نیز حضور دارند تا شاهد برگزاری یکی از رویدادهای مهم حوزه انرژی های تجدیدپذیر در کشور باشیم.
برات قبادیان ادامه داد: امروز اهمیت توسعه فناوری بر کسی پوشیده نیست چرا که بدون داشتن فناوری نمی توان از منابع مختلف همچون تجدیدپذیر استفاده کرد. پس برگزاری این کنفرانس می تواند از جنبه کاربردی کردن علم و فناوری در حوزه انرژی نیز دارای اهمیت باشد. 
معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز حوزه انرژی های تجدیدپذیر قابل رقابت با منابع فسیلی است گفت: 25 سال پیش هزینه تولید 1 کیلووات برق از نیروگاه های بادی 25 برابر نیروگاه های مرسوم بود اما توسعه این حوزه در این سال ها آن را رقابت پذیر کرده است. پس حضور متخصصان برجسته داخلی و خارجی کمکی برای حرکت در مسیر بومی کردن فناوری ها در این حوزه است.
در ادامه مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر نیز با بیان اینکه حوزه انرژی های تجدیدپذیر رشد خوبی را در سال های اخیر تجربه کرده است بیان کرد: این کنفرانس 17 و 18 مهر ماه برگزار می شود تا محملی برای همفکری، بررسی چالش ها و راهکارها در این حوزه باشد.
سید مسلم موسوی همچنین عنوان کرد: در این دوره نیز شاهد حضور دهها شرکت فناور داخلی و خارجی هستیم تا دستاوردها و محصولات فناورانه خود را در معرض نمایش قرار دهند. همچنین نمایندگان تجاری بیش از 13 کشور آسیایی و اروپایی نیز در کنفرانس حضور دارند. همچنین آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر نیز کارگاهی تخصصی برگزار می کند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری 5 پنل تخصصی گفت: با توجه به اهمیت صادرات برق تجدیدپذیر به کشورهای همسایه پنل تخصصی در رابطه با صادرات برق تجدیدپذیر در کنفرانس خواهیم داشت. "چالش های مالی و اقتصادی نیروگاه های تجدیدپذیر" عنوان پنل دیگری است که برپا می شود تا شاهد ارائه راهکارها در این حوزه نیز باشیم. عنوان پنل های دیگر نیز "نقش انرژی های تجدیدپذیر در هم بست آب و محیط زیست" و "چالش های استانی نیروگاه های تجدیدپذیر"  و "نیروگاههای برق آبی کوچک و متوسط، چشم اندازها، چالشها و فرصتها است.
مدیر عامل ساتبا نیز در ادامه نقش انرژی های تجدید پذیر را در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها پررنگ دانست و گفت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر امروز نه تنها به دلیل تامین انرژی در کشورها مدنظر است بلکه حرکتی اجتماعی برای توزیع عادلانه ثروت و حفظ محیط زیست محسوب می شود. در ایران نیز جوانه هایی در این حوزه شروع به رشد کرده است اما هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و نیاز به حمایت و همدلی بیشتر است.
سید محمد صادق زاده با اشاره به نقش حوزه تجدیدپذیر در اشتغال گفت: توسعه این حوزه اشتغال دانش بنیان را به همراه دارد البته توسعه فناوری ها در این حوزه نیز مهم است. خوشبختانه صنایع و مراکز علمی حرکت های خوبی در این زمینه انجام دادند. 
وی درباره برگزاری کنفرانس نیز بیان کرد: برگزاری این رویداد می تواند گامی برای توسعه فناوری و تبادل اطلاعات در این حوزه باشد.

شایان بیان است، آژانس بین ‌المللی انرژی ‌های تجدیدپذیر (آیرینا)، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌ های اقتصادی و فنی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران از حامیان برگزاری این کنفرانس بین ‌المللی هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: