تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۹۰
تعداد بازدید: ۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از فعالیت بیش از 30 هزار دریانورد در این استان و صدور پنج هزار فقره سند دریانوردی طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه استان هرمزگان در حوزه صنعت دریانوردی کشور از سهمی چشمگیر برخوردار است، اظهار داشت: بیش از 30 هزار نفر معادل حدود یک چهارم از جمعیت 130 هزار نفری دریانوردان کشور در این استان فعالیت می کنند. 
اسماعیل مکی زاده با اشاره به صدور سه هزار و 491 فقره گواهینامه دریانوردی طی نیمه نخست سال جاری، افزود: از این تعداد، دو هزار و 363 فقره به گواهینامه های اصلی (گواهینامه تعیین سمت در شناور) و يكهزار و 128 فقره مربوط به گواهینامه های جانبی (آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) مربوط است.
به گفته مکی زاده، طبق الزام کنوانسیون سازمان جهانی کار (ILO) باید تمامی دریانوردان برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند و بر همین اساس، یکهزار و 497 فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان صادر شده است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع چهار هزار و 988 سند دریانوردی صادر شد.
مکی زاده در پایان گفت: 975 نفر-آزمون دریانوردی از آغاز سال جاری تا ابتدای مهر ماه به ثبت رسیده و این آزمون های شایستگی در حوزه های فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی بوده است. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: