تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۹۸
تعداد بازدید: ۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
مجری طرح توسعه فازهای 24-22 پارس جنوبی ضمن اعلام پیشرفت 91 درصدی مجموع بخش ‌های فراساحلی و پالایشگاهی فاز 24-22 پارس جنوبی از برداشت 1میلیارد فوت مكعبی گاز ترش از موقعیت مخزنی این طرح در پارس جنوبی برای تأمین سوخت زمستانی كشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فازهای 24-22 پارس جنوبی با تشریح روند توسعه و فعالیت‌ های اجرایی در بخش‌ های مختلف فراساحلی و پالایشگاهی 3 فاز انتهایی پارس جنوبی اظهار داشت: این طرح متعهد به راه‌ اندازی نیمی از زنجیره تولید گاز به میزان روزانه 1میلیارد فوت مكعب تا زمستان سال جاری است و امید می ‌رود با تلاش شبانه ‌روزی تیم كارفرما و پیمانكاران داخلی طرح در موعد مقرر محقق شود.

دومین سكوی فاز 24-22 آبان ‌ماه بارگیری می‌ شود
فرهاد ایزدجو با اشاره به انجام عملیات تكمیلی نصب سكوی گازی و اصلی 22 در آبهای خلیج فارس گفت: عرشه 24A این طرح كه سكوی اقماری سكوی 22 به شمار می ‌رود اوایل آبان‌ ماه جاری بارگیری و برای نصب به موقعیت خود در خلیج فارس منتقل می شود.
وی سازه دریایی 24A را كاملترین سكوی گازی در طول ساخت و راه‌ اندازی پلتفرم‌ های طرح ‌های پارس جنوبی به لحاظ انجام تست ‌های تكمیلی پیش ‌راه ‌اندازی و راه ‌اندازی برشمرد و خاطرنشان كرد: برای كوتاه شدن زمان عملیات بهره ‌برداری این سكو در دریا، تمامی سیستم‌ هایی كه امكان راه‌ اندازی آنها در خشكی وجود داشت، راه ‌اندازی شده است.
مجری توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت 97 درصدی ساخت این سكو افزود: پیشرفت فعالیت ‌های پیش ‌راه‌ اندازی سكوی اقماری 24A به 71 درصد و فعالیت‌ های راه ‌اندازی آن به ٢٥ درصد رسیده و پیش‌ بینی می ‌شود از زمان نصب در موقعیت مخزنی خود در خلیج فارس، عملیات پیش ‌راه ‌اندازی و راه ‌اندازی آن به مدت 45 روز به طول بیانجامد، بنابراین تا زمستان سال جاری، این سكو نیز در مدار بهره ‌برداری قرار خواهد گرفت.
به گفته فرهاد ایزدجو با بهره ‌برداری از دومین سكوی تولید گاز از طرح توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی، برداشت روزانه گاز ترش از موقعیت مخزنی این فاز در میدان مشترك پارس جنوبی به1 میلیارد فوت مكعب افزایش می ‌یابد كه بخشی از سوخت زمستانی كشور را تأمین خواهد كرد. 

بخش فراساحلی فاز 24-22 پارس جنوبی تا پایان بهار 98 تكمیل می ‌شود
این مقام مسئول در شركت نفت و گاز پارس، روند ساخت دیگر سكوهای گازی فاز 24-22 را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: بر اساس اولویت‌ بندی مشخص شده، سكوی 23 كه در حال حاضر از پیشرفت ساخت 95 درصدی برخوردار است اواخر سال جاری و سكوی 24B ابتدای سال 98 بارگیری و به موقعیت نصب خود منتقل می ‌شوند، بنابراین پیش ‌بینی می‌ شود بخش فراساحلی طرح توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی تا آخر بهار سال 98 به طور كامل در مدار تولید قرار گیرد. 
به گفته وی، پیشرفت ساخت كل سكوهای 4گانه این فاز در مجموع به 94 درصد رسیده است.
لوله ‌گذاری دو رشته خط 32 اینچ دریایی انتقال گاز از مخزن پارس جنوبی به پالایشگاه ساحلی فاز 24-22 پارس جنوبی از دیگر بخش های این طرح است كه به گفته ایزدجو عملیات نصب نخستین رشته خط لوله دریایی اتصال سكوهای 22 و 24A به پالایشگاه به طور كامل انجام شده است و دومین رشته خط لوله دریایی این طرح كه گاز ترش سكوهای 23 و 24B را به پالایشگاه خشكی منتقل می‌ كند، در حال نصب در بستر دریا است و پیش ‌بینی می‌ شود تا پایان آبان به پایان رسیده و وارد مراحل تكمیلی شود.

سومین ردیف شیرین ‌سازی پالایشگاه فاز 24-22 تا پایان آبان به بهره‌ برداری می ‌رسد
مجری طرح توسعه فازهای 24-22 پارس جنوبی درباره فعالیت ‌های اجرایی بخش ‌های مختلف پالایشگاهی این طرح نیز گفت: در حال حاضر دو ردیف شیرین ‌سازی پالایشگاه این طرح با دریافت گاز ترش از خروجی فازهای 6، 7 و 8 در مدار بهره‌ برداری قرار دارد و در آینده نزدیك گاز ترش سكوهای 22 و 24A را دریافت خواهد كرد. 
وی همچنین پیش‌ بینی كرد ردیف سوم و چهارم شیرین‌ سازی پالایشگاه فاز 24-22 به ترتیب تا پایان آبان و بهمن ‌ماه سال جاری به بهره ‌برداری برسد و راه‌ اندازی بخش‌ های تكمیلی این طرح از جمله واحدهای تولید و ذخیره بوتان و پروپان به بهار سال آینده موكول شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: